روایت شب واقعه در روزهای جنگ

جام جم آنلاین: مدیر شبکه ‌آموزش که از طرف معاون سیما به‌عنوان مدیر هفته دفاع مقدس در رسانه ملی منصوب شده است، با بیان این‌که باید قدم‌های اساسی برای ارائه الگوهای درست به نسل جوان که دوران پرافتخار دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، برداشت، گفت: به‌همین منظور شبکه‌های مختلف تلویزیون برای هفته دفاع مقدس به تولید ویژه‌برنامه‌هایی اقدام کرده که بیانگر ابعاد گوناگون حماسه دفاع مقدس است.

به گزارش روابط عمومی سیما، محمدمهدی قاسمی با اشاره به شعار راهبردی «خودباوری ، ایثار ملی» به‌عنوان شعار این هفته، درباره مهم‌ترین تولیدات و ویژه‌برنامه‌های سیما در هفته دفاع مقدس گفت: شبکه یک سیما با پخش مستند «حضور» به بررسی نقش رهبری در دفاع مقدس می‌پردازد و با پخش مجموعه داستانی «آخرین روزهای زمستان»، زندگی شهید باقری را برای مخاطبان خود بازگو می‌کند. همچنین این شبکه با پخش برنامه «سین مثل سریال» در هفت شب متوالی به بررسی سریال‌های تولید شده سیما در ارتباط با موضوع دفاع مقدس در ده سال اخیر می‌پردازد.

هزار و یک شب جنگ

وی افزود: شبکه‌های یک و دو سیما در هفته دفاع مقدس فیلم‌های «شب واقعه»، «شور و شیرین»، «روزهای زندگی»، «به کبودی یاس»، «زخم شانه حوا» و «گلوگاه شیطان» را برای پخش آماده کرده‌اند.

قاسمی درباره ویژه‌‌برنامه‌های شبکه سه سیما در هفته دفاع مقدس گفت: این شبکه با اختصاص برنامه «دیروز، امروز، فردا» در هفت شب متوالی در هفته دفاع مقدس به موضوعاتی از جمله نقش جهاد سازندگی و سنگرسازان بی‌سنگر، روحانیون در دفاع مقدس، غرب در جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران، راهکارهای اشاعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و نقش جوانان در دفاع مقدس با حضور چهره‌های شاخص دفاع مقدس خواهد پرداخت.

وی با اشاره به حضور و نقش دانشگاهیان در دوران دفاع مقدس گفت: شبکه چهار سیما با برنامه «طلوع» در هفت شب متوالی به نقش دانشگاه‌ها، استادان و دانشجویان در دفاع مقدس می‌پردازد و دستاوردهای این حضور را بررسی می‌کند. همچنین برنامه «هزار و یک شب» نیز ادبیات دفاع مقدس را با حضور شاعران و نویسندگان این عرصه مورد بررسی قرار خواهد داد.

مدیر برنامه‌های هفته دفاع مقدس سیما درباره برنامه‌های شبکه تهران گفت: این شبکه با برنامه «تهران ۲۰» در هفته دفاع مقدس میزبان افرادی چون وزیر خارجه دوران جنگ، مسوول تبلیغات جنگ، فرماندهان ارتش و سپاه و مسوولان جهاد سازندگی به موضوع جنگ و دفاع مقدس می‌پردازد.

وی یادآور شد: دو برنامه «حقیقت‌ماندگار» که اختصاص به گفت‌وگو با چهره‌های ماندگار دوران جنگ دارد و برنامه «لحظه پروانگی» که زندگینامه شهدای مناطق مختلف تهران را روایت می‌کند، از شبکه پنج برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

دفاع مقدس در صبحی دیگر

به گفته قاسمی، شبکه قرآن سیما در ویژه‌برنامه‌های شبانگاهی و صبحگاهی خود با دعوت از قاریان، روحانیون و مداحان اهل بیت(ع) که در جنگ حضور داشته‌اند، خاطرات آنها از دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند.

مدیر شبکه آموزش، ویژه‌برنامه‌های این شبکه را شامل موسیقی و شعر و ادبیات دفاع مقدس دانست که در آن با دعوت از شاعران، آهنگسازان و خوانندگان دوران دفاع مقدس، آثار هنری آنها در ارتباط با جنگ مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: برنامه «رادیو ۷ » نیز در این ایام، ویژه دفاع مقدس و جنگ خواهد بود و برنامه «صبح دیگر» به مباحثی پیرامون خانواده و جنگ می‌پردازد و فیلم‌های طنز جنگی نیز در برنامه «هفته‌نامه» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قاسمی با اشاره به این که شبکه نمایش و شبکه مستند نیز فیلم‌های داستانی و مستندهای مربوط به هفته دفاع مقدس را در معرض دید مخاطبان خود می‌گذارند، یادآور شد: شبکه نمایش ساعات ۲۱ و ۲۳ خود را در هفته دفاع مقدس به نمایش فیلم‌های جنگی، دفاع مقدس و نیز ضدآمریکایی اختصاص داده و شبکه مستند در شب‌های هفته دفاع مقدس بهترین مستندهای مربوط به این دوران را پخش خواهد کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.