روایت مهدی فخیم زاده از رشد آمار سرقت همزمان با پخش سریال «خواب و بیدار»

روایت مهدی فخیم زاده از رشد آمار سرقت همزمان با پخش سریال «خواب و بیدار»

به گزارش شبکه ایران،‌ مهدی فخیم‌زاده که این روزها مجموعه تلویزیونی “تکیه بر باد” را در مقام بازیگر روی آنتن شبکه تهران دارد در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود ضمن انتقاد از ایرادات و فشارهایی که افراد غیرمتخصص به برنامه‌سازان تلویزیونی وارد می‌کنند نتیجه چنین رویکردی را خودسانسوری و تولید برنامه‌هایی با مزه خیار! عنوان کرده است.
وی در ادامه با بیان خاطره‌ای جالب در این خصوص به بانی‌فیلم گفته است: در زمان ساخت سریال “خواب وبیدار” یکی از مسئولان ناجا در آن زمان گفته بود وقتی سریال “خواب و بیدار” شنبه‌ها پخش می‌شود آمار سرقت مسلحانه در روز یکشنبه بالا رفته است. من همان موقع جواب دوستان را این‌گونه دادم که این چه دزدانی هستند که شنبه‌ها می‌نشینند سریال را می‌بینند و از سریال خواب و بیدار بانک زدن و سرقت را یاد می‌گیرند، بعد می‌روند اسلحه تهیه می‌کنند بعد بانک را شناسایی می‌کنند و صبح یکشنبه بلند می‌شوند و بر اثر تاثیر خواب و بیدار بانک را سرقت می‌کنند. مگر سرقت بانک به این راحتی است.
فخیم‌زاد افزوده است: از سوی دیگر مگر ناتاشا و عبدالله پلنگ وقتی می‌رفتند بانک می‌زدند چه کار خاصی می‌کردند؟ آنها می‌گفتند دست‌ها بالا،‌ همه روی زمین دراز بکشند. آیا دزدها تا این روز این دو جمله را بلد نبودند؟ در کل اظهارنظرهای غیرکارشناسی همیشه لطمه وارد می‌کند. همین الان فشارهایی که چه در سینما و چه در تلویزیون وارد می‌شود نتیجه‌اش چیست؟ وقتی فرصت سرگرمی و فیلم دیدن را تو از مخاطب می‌گیری مجبور است یا به ماهواره پناه ببرد یا سریال‌های تولیدی دیگر کشورها را ببیند. این نتیجه همان نگاه غیرفنی و غیرکارشناسانه است.
این کارگردان در بخش دیگر این مصاحبه گفته است: در سینما و تلویزیون ما هر کاری تولید می‌شود نجیب است اگرچه ممکن است ار یکسری جهات مشکل هم داشته باشد اما می‌توانیم این آثار را هم کنترل کنیم و اثری قابل قبول به مخاطبان ارائه کنیم . هم می‌توانیم به اثری تبدیل کنیم که بشود مزه خیار! شما تماشاگر را از دیدن یک کار نجیب محروم می‌کنی و سوق می‌دهی به سمت کاری که اصلا با مذاق ما هیچ مطابقتی ندارد.
پایان مطلب/
 


شبکه ایران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. بهروز:

    بسار درست گفته و کارش درسته باید دست این طور کارگردانهارو باز بزارن تا کارشون رو انجام بدم.دخالت بیجا مانع کسب است

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.