روایت هایی عجیب و غریب درباره محسن یگانه

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

روایت هایی عجیب و غریب درباره محسن یگانه

همشهری جوان: یکی از شاخصه های مهم «محسن یگانه»، تناقض های مختلف درباره شخصیت هنری و شخصی اوست. قضاوت ها و صحبت های فراوانی درباره میزان محبوبیت و منفوریتش گفته و شنیده می گردد ولی چیزی که هست، تعداد این قضاوت هاست که سبب شده نتیجه گیری کسانی که از دور شاهد هنرنمایی خواننده مورد علاقه شان می باشند، سخت و سخت تر شود.

عده ای او را هنرمندی سختگیر در کار و بی محابا در برقرار کردن روابط کاری و شخصی می دانندو بسیار ها هم از او iبه عنوان خواننده ای پرخاشگر و بداخلاق با رفتاری تند یاد می کنند. بعضی گفت و گوها و اظهار نظرها از سوی او در iبه وجود آمدن این فضا تاثیرگذار بوده و اتفاقاتی از قبیل دعواهای حقوقی اش با تهیه کننده های بازار موسیقی که سبب شد او در مقاطعی iبه خبر اول رسانه ها تبدیل شود هم در iبه وجود آمدن این قبیل ذهنیت ها نقش اساسی داشته.

خیلی ها هم از رابطه صمیمی و دوستانه او با طرفدارانش خبر ندارند و بدون علم iبه این موضوع، درباره یگانه اظهار نظر می کنند. چند سکانس واقعی درباره بعضی واکنش ها که محسن یگانه محور آنها بوده را بخوانید و خودتان تصمیم بگیرید خواننده «حباب» چه جور آدمی است.

چرا می گویند محسن یگانه خواننده محبوبی است؟

باید یک استادیوم رو»ی پروپاقرص باشی تا بفهمی«محسن یگانه» چقدر ممکن است محبوب باشد …

باید صبح کله سحر iبه عشق اینکه جای iبهتری در استادیوم نصیبت شود، از خانه خارج بزنی تا انتظار ۱۰ ساعته ات برای آغاز بازی آغاز شود. باید روی سکوها و صندلی های خیس آزادی خوابت ببرد و با چند نفری سر ساندویچ های کثیف آن کیوسک های خاکستری دعوا کنی تا آرام آرام iبه iبهتر شناختن «محسن یگانه» نزدیک شوی.

باید حسابی دم دستشویی های صفی آن راهروهای متروک، این پا و آن پا بشوی تا iبه اندازه کافی بتوانی استاد را و میزان تاثیرگذاری اش بر حال و روز این روزهای مخاطبان موسیقی را درک کنی. باید دو ساعت مانده iبه آغاز بازی برسد و سیستم صوتی ورزشگاه آرام آرام با بی مزه گی های آقای مجری تست شود و بعد از کلی شعار و جو دادن های لوس و حرف های الکی، نوبت اصل ماجرا برسد.

ترانه های مجاز یکی یکی Play شوند و دوروبری هایت آغاز کنند iبه خوشحالی های از سر نوجوانی، بزرگترها «باباکرم» بازی درآورند و میانسال ها هم تلخندی بزنند در دلشان iبه «دل خوش کنک»های این نسل.

از همان لحظه اول پخش در استادیوم، دیگر نه خبری از خوشحالی های از سر نوجوانی است، نه «بابا کرم» و نه تلخندی … همه با هم آن را با صدای بلند می خوانند: «روزای سخت نبودن با تو/ خلا امید و تجربه کردم / داغ دلم که بی تو تازه می شد / هم نفسم شد سایه سردم…».

همه این ترانه را از حفظ می خوانند و هر چقدر iبه ترجیع بندش نزدیکتر می شوند، شور و حال و انرژیشان بیشتر و بیشتر می گردد تا بالاخره وقتش می رسد: «سکوت قلبتو بشکن و برگرد/ نذار این فاصله بیشتر از این شه/ نمی خوام مثل قبل که رفتی/ دوباره آخر قصه همین شه…»

فرقی ندارد کدام سکو نشسته باشی. این شاید تنها نقطه مشترک تیفوسی های آفتاب خورده باشد که هر دو طرف بدون کل کل سراغش می روند و همه سعی شان این است که بتوانند بیشتر و iبهتر از نیمه آن وری، آن را زمزمه کنند و خوش بگذرانند. شاید تنها اختلاف آنها بر سر طرف مورد نظرشان است که در متن شعر از او خواسته شده: «سکوت قلبش را بشکند و برگردد…». نیمه ای «فرهاد» و نیمه دیگر »کریمی»…

اینجا استادیوم آزادی است… همین یکی دو ماه قبل و دربی بزرگ پایتخت…

چرا می گویند محسن یگانه دشمن بسیار دارد؟

باید یک «خوره موسیقی» باشی که بفهمی «محسن یگانه» چرا در موسیقی این همه مخالف دارد…

وقتی که در یک استودیوی خفن، ناظر ضبط «وکال» یک خواننده رپ هستی و دور و بری ها و نوچه های آقای «رپر»، در حال تعریف و تمجید از «سلطانشان» می باشند. موسیقی پاپ برای آنها زجرآور است و همه «محسن»های دنیای پاپ (اعم از یگانه و چاوشی و آن یکی دیگر!) را خرده ریزه های غیرقابل حسابی می دانند و خاطراتشان را در تحقیر ستاره های پاپ، یکی یکی با صدای بلند (طوری که رپر iبهشان چشم غره برود)، تعریف می کنند: «سه بار آدم فرستاده که یه «فیت» با ما بده. همه کاراش هم بدون استثنا مال این و اونه. ولی خداییش نبوغ خوبی تویکنار هم گذاشتن خط ملودی ها داره. ولی می دونی؟ کدوم یکی از اینا بعد از سه تا آلبوم موندن؟ پیشی ها کجان؟».

اینجا طبقه منفی ۲ یک آپارتمان حوالی میدان هروی است… اردیبهشت همین سال ۹۱…

چرا می گویند محسن یگانه بداخلاق است؟

باید یک خبرنگار بی رودربایستی موسیقی باشی تا بفهمی «محسن یگانه» چطور شخصیتی دارد…

وقتی در پشت صحنه کنسرتش مثل امیر قلعه نویی با یک اشاره چشم iبه «علی»، بخواهد تا خبرنگارها را از «بک استیج» خارج بروند. وقتی برای هر مطلب و نقد گزنده ای اس ام اس بازی اش آغاز می گردد و در برابر انتقادها، اصلا کوتاه نمی آید. وقتی برای علی دایی قیافه می گیرد و از اینکه در کنسرتش، بیشتر از خودش تشویق می گردد، iبه او حسادت می کند.

وقتی باید همیشه عکس رهبر ارکسترش روی پوسترهای تبلیغاتی اش بیاید، وقتی iبه واژه «کاور» آلرژی دارد، وقتی هدف های بزرگش را می بینی که دم از جهانی شدن می زند. وقتی با دوستان گرمابه و گلستانش قطع رابطه می کند. وقتی در استودیوی شخصی اش خودش را هشت روزتمام حبس می کندتا مبادا قاطی شدن بیش از حدش در روزمرگی iبه آثارش بوی تکرار بدهد…

محسن یگانه یک چنین شخصیتی است. سرشار از تناقض های رنگ وارنگ. رفتارهایی غیرعادی و بعضا عجیب که البته این رفتارها را با تکیه کلام همیشگی اش می پوشاند: «ما از پشت کوه اومدیم، ولی با هلی کوپتر!»

حرف های جنجالی محسن یگانه درباره بقیه خواننده ها

هر جور می خوای فکر کن

در سال های اخیر هر خبری از محسن یگانه در رسانه ها با واکنش های فراوانی روبرو شده و بسیار ها اعتقاد دارند همین تنش های او در رسانه هاست که سبب شده او بتواند همچنان خودش را در سطح اول خبرها موسیقی کشور وحفظ کند.

همین تنش ها و جنجال ها سبب شده ولع مخاطبان موسیقی برای شنیدن محصول تازه این خواننده بیشتر شود. چند نمونه از تنش زاترین اظهارنظرهای یگانه را بخوانید تا بیشتر و iبهتر در جریان ریز این اتفاقات باشید.

درباره محسن چاوشی:

«نشکن دلمو» از ساخته های من است. شاعر و گیتاریست آن کار من بود، نه محسن چاوشی. برای پریدن iبه محسن چاوشی این را نمی گویم اما بسیار ها این قطعه را iبه نام او می شناسند. هیچ وقت این اتفاق برعکس نیفتاد که با یک تراک محسن یگانه معروف شود. من در مورد چاوشی هیچ وقت نظر مغرضانه ای نداشته ام ولی امیدوارم کسی هم مغرضانه برخورد نکند چون دوست دارم موزیک های iبهتری از محسن بشنوم از او انتقاد می کنم. کاری هم iبه دوستی مان ندارم بلکه فقط از طرف یک طرفدار با او حرف زدم. بسیار ها می خواهند از بسیار چیزها سوء استفاده کرده و اتفاقات کوچک را بزرگ جلوه دهند. (گفت و گو با پایگاه اینترنتی موسیقی ما)

پاسخ چاوشی: سکوت…

درباره بنیامین iبهادری:

نمونه عینی آدم هایی که از خود بی خود شدند کسی نیست جز بنیامین iبهادری. او که حتی درک درستی از هفت نت موسیقی هم ندارد، iبه راحتی کل جامعه هنری ایران را زیر سوال می برد و iبه آنها بی احترامی می کند. چرا ما باید لنگ یک سری اشخاص بی هنر باشیم که سر یکسری اتفاقات خاص رو آمده اند و فکر می کنند که موجشان ماندگار است. بفرمایید، این هم آلبوم تازه بنیامین!

روایت هایی عجیب و غریب درباره محسن یگانه

چرا ما باید اجازه بدهیم که یک «بچه»، یک بچه از لحاظ هنری، بیاید و در صحبت هایش این همه هنرمند را زیر سوال ببرد؟ آلبوم دوم همین آقا همه انسجام بازار موسیقی ما را بعد از عید از بین برد. او iبه شعور مردم ما توهین کرد و تازه دو قورت و نیمش هم باقی است. (گفت وگو با مجله همشهری ماه)

پاسخ بنیامین: سکوت…

درباره فرزاد فرزین:

من واقعا با او رفیق بودم. اگر یادش نرفته باشد، می داند که چه کمک هایی iبه او کرده ام! ای کاش فرزاد حداقل رعایت می کرد و حداقل یکی از قطعاتش بی اندازه شبیه «سکوت» نبود. اینقدر راحت با قطعه من بازی نمی شد و ملودی ام iبه سرقت نمی رفت.

فرزاد iبهتر است قاطی این بازی ها نشود. قاطی شدن در این جوربازی ها برای این دوستان دو سرش باخت است. در مورد»سکوت» یک نیمچه سرقت هنری شکل گرفت و این اصلا چیز قابل توجهی نیست. حالا هر کس هر جوری که دلش می خواهد فکر کند. (گفت و گو با هفته نامه یکشنبه)

پاسخ فرزین: من تمایل چندانی برای صحبت در مورد این موارد ندارم وهمیشه در زندگی ام سعی کرده ام که دوستی هایم را حفظ کنم. باز هم با وجود همه این صحبت هایی که شده، سعی ام این است که دوستی ام با محسن یگانه را حفظ کنم. کسانی هم که کوچکترین شناخت و درکی از موسیقی دارند، iبه خوبی می توانند تشخیص دهند که این قطعه هیچ شباهتی iبه هیچ قطعه ای ندارد. مردم iبهترین قاضی اند که در مورد همه چیز می توانند نظر بدهند.

برادر یگانه می گوید واکنش های خاص محسن سبب شده بعضی ها او را یک آدم جنجالی بدانند

ژن ما اینطوری است!

کمیل یگانه برادر «محسن یگانه» است که خودش هم کار موسیقی می کند و در کارش iبه موفقیت های خوبی هم دست پیدا کرده. کمیل بعد از انتشار یافتن آلبوم حباب، با نگاهی سختگیرانه اثر تازه برادرش را نقد می کند. او حرف های قابل توجهی هم درباره شخصیت حرفه ای محسن دارد که خواندنشان iبه تکمیل شدن این پرونده کمک می کند.

منتقدان می گویند حاشیه هایی که برای محسن در این یکی دو سال پیش آمد و او را iبه واکنش های تند و تیز در رسانه ها واداشته، سبب شده او تمرکزش را در تولید «حباب» از دست بدهد. تو با این دیدگاه موافقی؟

– بعضی وقت ها بود که محسن متهم می شد iبه کارهایی که الحق و الانصاف خلاف آنها صحت داشت و iبه نظرم باید محسن iبه آنها جواب می داد. مثل بحث بعضی ملودی ها و قطعاتی که گفته شده بود او آنها را از روی قطعات خارجی ساخته و iبه قولی دزدیده. iبه طور مثال «آخه دل من» و «سکوت». در این موارد جواب دادن iبه حاشیه سازی و جنجال ها منطقی بود و کلا ژن ما جوری است که اگر قرار باشد جواب کسی را بدهیم، iبه تندی این کار را می کنیم. محسن هم از این داستان جدا نیست.

یعنی محسن همیشه در برابر انتقادات واکنش تند نشان می دهد؟

من اسمش را می گذارم واکنش «خاص». اصلا یکی از بارزترین شاخصه های او، خاص بودن واکنش هایش در مواقع اینچنینی است. گاهی کارهایش iبه قدری شگفت زده مان می کرد که خودمان هم می ماندیم. بعضی اوقات ایده ها و تصمیم های عجیبی در سخت ترین مواقع می گرفت و سبب می شد همه متعجب شوند. ایده های خاصی داشت که بعضا فقط خودش می توانست آنها را درک کندد. این عدم درک از طرف مقابل سبب می شد با عصبانیت مقصودش را منتقل کند. شاید iبه همین خاطر باشد که حالا بعضی ها از او iبه عنوان یک آدم جنجالی یاد می کنند.

این رفتارهای iبه قول تو «خاص» iبه کیفیت و رشد او در مسیر هنری اش کمک کرده یا آسیب زده؟

– تا یک وقتی خوب بود و سبب می شد در کارش رشد کند ولی الان دیگر قطعا اینطور نیست.

مگر چه فرقی با iبه طور مثال سه سال پیش داشته؟

– فرقش این است که من بعد از انتشار یافتن آلبوم «حباب» از برادر خود ناامید شدم! چون چیزی که در ذهن من بود و من شنیده بودم و فکرش را می کردم، بسیار با محصول نهایی فرق داشت. شاید این آلبوم بسیار ها را راضی نگه دارد ولی iبه نظر من واقعا این اثر فاصله بسیاری با تصورات دوستداران حرفه ای او و خود من داشت.

اگر خوب نیست پس چطور می گویی بسیار ها را راضی کرده؟

– این آلبوم در مقایسه با بسیار از کارهای موجود در بازار یک سر و گردن بالاتر است ولی از محسن یگانه بسیار ها انتظار یک کار فوق عالی را داشتند. چیزی که در تصورشان هم نگنجد.

عرف بازار موسیقی پاپ می گوید اگر هنرمندی یک آلبوم بسیار موفق بدهد، در ادامه عمر هنری اش دیگر نمی تواند موفقیت آن آلبوم را تکرار کند.

– این سقوط عمده ترین سببش این است که ما هیچ وقت در موسیقی کشور الگو یا قهرمانی دست نیافتنی نداشته و نداریم و iبه محض مزمزه کردن بعضی موفقیت های کوچک، هر کسی خودش را دست نیافتنی فرض می کند و اتفاقا این یعنی آغاز سقوط. اینکه خودت را بالاترین بدانی و فرضت این باشد که دیگر هر چه بسازی، همه برایش غش و ضعف می روند. این آلبوم هم آغاز سقوط محسن یگانه نباشد، iبه شدت از سطح توقعات من پایین تر بود و هنوز نتوانسته ام سببش را iبه درستی کشف کنم.

سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.