روحانی، اقساط وام عیدی دولت احمدی نژاد را می پردازد!

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دولت دکتر حسن روحانی ، میراث دار مصائبی است که در ۸ سال قبل بر اقتصاد کشور قبل است و امسال که اولین سال دولت یازدهم است ، اولین سر رسید وامی فرا می رسد که دولت احمدی نژاد از حساب ذخیره ارزی گرفته است.

خبراقتصادی: دولت دکتر حسن روحانی ، میراث دار مصائبی است که در ۸ سال قبل بر اقتصاد کشور قبل است و امسال که اولین سال دولت یازدهم است ، اولین سر رسید وامی فرا می رسد که دولت احمدی نژاد از حساب ذخیره ارزی گرفته است.به گزارش پول نیوز کارمندان دولت که اواخر سال قبل ، عیدی سال نو را گرفتند ، نمی دانستند که آنچه می گیرند ، بخشی از وامی است که دولت بعدی باید تا سه سال آینده آن را بازپرداخت کند!

قضیه از این قرار است که دولت دهم برای دادن عیدانه ، مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان ازحساب ذخیره ارزی برداشت کرد و متعهد شد آن را در سه سال بازگرداند.

از این رو ، امسال ، دولت روحانی باید ۲ هزار میلیارد تومان به حساب ذخیره ارزی بازگرداند! و این در حالی است که به سبب فقدان منابع مالی ، دولت تازه به شدت با مشکل مواجه است.

در واقع ، روحانی باید در سال جاری ، علاوه بر آن که عیدی کارکنان دولت برای نوروز ۹۳ را بپردازد، باید قسط اول عیدی پرداخت شده توسط احمدی نژاد را نیز بدهد و این روند تا سه سال ادامه خواهد داشت!

این ، البته تنها یکی از مشکلاتی است که دولت تازه از دولت قبلی به ارث برده است ، دولتی که مخصوصاً این اواخر ، از آینده هزینه کرد بی آن که در این اندیشه باشد که بعدی ها ، با این همه مشکل چه خواهد کرد.

روحانی و دولتش ، باید سال ها بکوشند تا اوضاع را به شرایط ماقبل احمدی نژاد برسانند و بعد از آن ، تازه باید به فکر پیشرفت بود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.