روح الله عسگری با قدرت المپیکی شد

جام جم آنلاین: در فاصله یک هفته تا پایان مهلت کسب سهمیه المپیک برای دوومیدانی کاران، روح الله عسگری با شکستن رکورد ملی ۱۱۰ متر با مانع، نام خود را در میان المپین‌های ایران اضافه کرد.

در دومین روز از چهارمین دوره رقابتهای دوومیدانی ستارگان آسیا در قزاقستان و پس از اینکه رضا قاسمی با شکستن رکورد ملی، نخستین دونده ۱۰۰ متر ایران در بازیهای المپیک لقب گرفت، روح الله عسگری، در شرایطی که کمتر کسی باور به توانایی او برای رسیدن به سهمیه المپیک داشت، با رکوردی بی‌نظیر جواز حضور در بازیهای لندن را بدست آورد.

عسگری، دارنده دو مدال برنز آسیا و دونده‌ای که سالهاست رکورددار دوی ۱۱۰ متر با مانع ایران است، در رقابت‌های آلماتی قزاقستان با زمان ۱۳ ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه هم به مدال طلا رسید، هم رکورد خودش و ایران را به میزان ۱۸ صدم ثانیه بهبود بخشد و هم توانست به رکورد ورودی A برای بازیهای المپیک لندن دست پیدا کند.

عسگری با این رکورد ارزشمند پس از احسان حدادی تنها دوومیدانی کار ایرانی است که با رکورد ورودی A به بازیهای لندن خواهد رفت. او همچنین در صورت حضور در بازیها نخستین ایرانی خواهد بود که در ماده ۱۱۰ متر با مانع در بازیهای المپیک حاضر می شود.

البته از میان ۹ دوومیدانی کاری که تا کنون توانسته اند برای حضور در بازیهای لندن ورودی کسب کنند، پنج نفر دیگر نیز به جز عسگری از جمله نخستینها در نوع خود هستند. از آن جمله باید به قهرمانان زیر اشاره کرد.

– رضا قاسمی، نخستین دونده ۱۰۰ متر ایران در بازیهای المپیک

– سجاد هاشمی، نخستین دونده ۴۰۰ متر ایران در بازیهای المپیک

– روح الله عسگری، نخستین دونده ۱۱۰ متر با مانع ایران در بازیهای المپیک

– ابراهیم رحیمیان، نخستین پیاده روی ایران در بازیهای المپیک

– کاوه موسوی یا رضا مقدم، نخستین پرتابگران چکش ایران در بازیهای المپیک

– لیلا رجبی، نخستین دوومیدانی کار زن ایران در بازیهای المپیک

همچنین از یک دیدگاه دیگر هم دوومیدانی ایران برای بازیهای لندن رکوردشکن بوده است. آن هم از لحاظ تعداد که نسبت به دور پیش بازیها سه ورزشکار بیشتر جواز حضور در بازیهای المپیک را گرفته اند.

دوومیدانی کاران ایران همچنان تا روز هجدهم تیر ماه فرصت دارند تا با حضور در رقابتهای معتبر، جواز حضور در بازیهای لندن را بدست آورند. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.