رودخانه کشکان لرستان در شرایط بحرانی

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: رودخانه کشکان در شرایط بحرانی قرار دارد.
 
به گزارش ایسنا، بازگیر در کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر لزوم توجه جدی به محیط زیست و خطرات و بحران‌های مرتبط، اشاره و بیان کرد: امروزه در استان ممکن است یک موادی در کارخانه‌ای یا در محصولی وجود داشته باشد که وقتی وارد آبهای جاری شده، باعث بروز مشکلاتی بر روی سلامت انسان شود و هیچگاه نیز متوجه موضوع و علت آن نباشیم.
 
وی ادامه داد: این کارگروه قصد دارد مسائل و خطراتی را که در موضوع محیط زیست وجود دارد، شناسایی و برای مقابله و پیشگیری از آن برنامه ریزی کند. به عنوان مثال اگر به یکباره در موجی از گرد و غبار قرار گرفتیم، ببینیم ماسک به اندازه کافی وجود دارد؟ آیا آموزش‌های لازم به مردم داده شده و در نهایت موقع وقوع این پدیده چگونه عمل کنند؟
 
این مقام مسوول گفت: اگر امروز وضعیت “خرگوشناب” این است و یا رودخانه کشکان در بحران قرار دارد به دلیل پیش بینی نشدن موضوع و پیشگیری به موقع آن است.
 
وی با عنوان کردن مخاطرات زیست محیطی همچون خشکسالی، گرد و غبار، پسماندها، آلودگی منابع آبی و تخریب رودخانه‌ها، افزود: به زبان ساده هدف اینست که مخاطرات زیست محیطی استان را شناسایی و برای پیشگیری از آنها برنامه ریزی کنیم و آمادگی لازم را برای مقابله با آنها در هنگام بروزشان بدست آوریم.
 
سیفی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان نیز به وجود ۳۰ سد مخزنی در استان، اشاره و عنوان کرد: این سدها در مقابل حوادث مقاوم بوده که قدم مثبتی در راه کمک به محیط زیست برای حفظ منابع آبی استان است.
 
سپهوند، مدیر کل هواشناسی استان نیز گفت: بهتر این است که کارشناسان، نظریه‌های خود را براساس شناسایی مخاطرات و پیشگیری از آنها، جمع بندی کرده و این گزارش نهایی در جلسه مدیران مطرح شود.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.