روزبهانی: نقاط ضعفم را باید قوت دهم

۲۸اردیبهشت،

  احسان روزبهانی بوکسور تیم ملی ایران که سال قبل با توافق با تیم بوکس آستانا آرلانز قزاقستان در لیگ بوکس نیمه حرفه‌‌ای جهان به عنوان لژیونر ایرانی وارد رینگ شده بود طی یکی دو روز قبل پس از کسب عنوان قهرمانی تیم آستانا به ایران بازگشت.

به گزارش فارس، تیم آستانا در آخرین دیدار خود در فینال بوکس نیمه حرفه‌‌ای جهان با تیم اوکراین اتاماس به تساوی ۳ بر ۳ رسید، اما تیم قزاق با توجه به برد ۳ بر ۲ خود در دیدار اول توانست در مجموع با نتیجه‌ ۶ بر ۵ قهرمان امسال بوکس نیمه حرفه‌ ای جهان (WSB) شود.

* احسان از قهرمانی با تیم آستانا آلانز قزاقستان در لیگ نیمه‌ حرفه‌ای بوکس جهان برایمان بگو؟

تقریبا ۸ ماه در لیگ نیمه‌ حرفه‌ای بوکس جهان برای تیم آستانا آلانز قزاقستان وارد رینگ شدم و در کل ۷ مرحله برای تیم آستانا آلانز مبارزه کردم. در طول این ۸ ماه که در ترکیب تیم آستانا بودم ۲ شکست و ۵ پیروزی حاصل تلاشم در ترکیب این تیم بود. خوشبختانه در طول مبارزاتم در ۳ دیدار حریفانم را ناک اوت کردم. متاسفانه در بازی اول و آخر که حریفم اوکراینی بود شکست خوردم.

* قبول داری که با حضور در لیگ نیمه حرفه‌ای بوکس جهان تجربیات زیادی را به همراه تیم آستانا آلانز کسب کردی؟

بنده از همه لحاظ فکر می‌کنم که تجربیات خوبی را با حضور در لیگ نیمه حرفه‌ای بوکس جهان کسب کردم و صد درصد از لحاظ فنی تغییر کردم. از این پس تلاش می‌کنم که نقاط ضعف خود را که در طول این ۸ ماه شناسایی کرده‌ام، قوت دهم.

* گویا با تیم آستانه قرارداد یک ساله داشتی و پس از پایان قرارداد مسئولان تیم آستانه آلانز پیشنهاد خوبی را به تو داده‌اند؟

بله، قراردادم با تیم آستانا یک ساله بود و پس از اینکه به همراه تیم آنها عنوان قهرمانی را کسب کردم باز هم به من پیشنهاد خوبی را ارائه کردند. البته باید بگوییم که خاطرات خوبی را با تیم آستانه در لیگ نیمه حرفه‌ای دارم و حتی با مردم کشور قزاقستان که در طول مسابقات حضور پیدا می‌کردند ارتباط خوبی داشتم و با آنها نیز خاطرات خوبی دارم.

* آیا پیشنهادات دیگری هم از تیم‌های دیگر به شما شد؟

بله، چند پیشنهاد دیگر از سوی آلمان و اوکراین دارم و در مورد همه آنها باید فکر کنم. البته هنوز تا زمان آغاز دور جدید تقریبا ۵ ماه باقی مانده و در این مدت فرصت دارم در مورد پیشنها‌دهایم فکر کنم.

* به نظرت با درخشش روزبهانی در لیگ نیمه حرفه‌ای بوکس جهان آیا راه برای لژیونر شدن دیگر نفرات باز می‌شود؟

در مورد این موضوع به راحتی نمی‌توانم نظری بدهم. به هر حال باید بوکسورها توانایی‌های خود را ارزیابی کنند و در صورت داشتن توانایی اگر پیشنهادی به آنها شد در مورد آن تصمیم بگیرند. البته حضورم در لیگ نیمه حرفه‌ای به عنوان تنها نماینده ایران قطعا در لژیونر شدن بوکسورهای ایرانی تاثیرگذار خواهد بود، اما باید ببینیم که آنها نیز می‌توانند در چنین مسابقات دوام بیاورند یا نه. 

* حضور روزبهانی در لیگ نیمه‌ حرفه‌ای بوکس جهان چه دستاوردهایی را برای بوکس ایران داشت؟

فکر می‌کنم با حضورم در مسابقات لیگ نیمه‌حرفه‌ای جهان سبب شدم نام بوکس ایران در دنیا بیشتر از قبل مطرح شود. به هر حال اولین لژیونری بودم که راهی لیگ نیمه حرفه‌ای شدم. با نتایجی که در مسابقات کسب کرده بودم به عنوان نفر اول رنکینگ معرفی شدم. البته با شکستی که داشتم در رتبه ششم رنکینگ قرار گرفتم.

* گویا پس از بازگشت با ناطق نوری هم دیدار داشته‌ای؟

بله، پس از بازگشت به ایران روز قبل به فدراسیون بوکس رفتم و با ناطق نوری دقایقی را گفت‌وگو کردم.

* شنیده‌ام قرار است به خاطر درخشش در لیگ نیمه حرفه‌ای بوکس جهان از شما تقدیر شود آیا ناطق ‌نوری در مورد این موضوع صحبتی نکرد؟

روز شنبه با ناطق نوری صحبت کردم و گویا قرار است طی چند روز آینده مراسم تجلیلی برایم برگزار کنند و در آن مراسم یک تندیس و حکمی را که به عنوان برترین بوکسور آسیا انتخاب شده‌ام را به من اهدا کنند. البته پیشنهاد داده‌‌ام که مسئولان فدراسیون بوکس برایم جایزه‌ای را هم در نظر بگیرند. (با خنده)

* تمرینات در اردوی تیم ملی را آغاز کرده‌ای؟

از روز شنبه راهی اردوی تیم ملی شده‌‌ام و تمریناتم را در کنار دیگر نفرات آغاز کرده‌ام.

* برای حضور در اردوی تیم ملی مشکلی که نداشتی؟

نه، خوشبختانه با نایب رئیس فدراسیون هم دیداری داشتم و حال او را نیز جویا شدم و هیچگونه مشکلی برای حضور در اردوی تیم ملی وجود نداشت و مستقیم وارد اردوها شدم.

* صحبت پایانی شما را می‌شنویم.

تا آغاز مسابقات جهانی زمان کمی باقی مانده است و امیدوارم تیم ملی به شرایطی برسد که در مسابقات جهانی بهترین نتایج را کسب کند. بنده نیز تمام تلاشم را می‌کنم تا در کنار دیگر نفرات بتوانم برای تیم ملی بهترین مدال را کسب کنم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.