روزنامه ایتالیایی: ایرانی ها همیشه در برابر تحریم های اقتصادی جایگزینی پیدا می کنند

روزنامه اینترنتی ایتالیایی ‘الصداقه’، نوشت:ایرانی ها همیشه در برابر تحریم های اقتصادی علیه کشورشان جایگزینی پیدا می کنند.
این روزنامه ایتالیایی روز چهارشنبه با عنوان ‘تهران برای مقابله با تحریم های نفتی اتحادیه اروپا، اعتباری برای بیمه نفتکش ها اختصاص می دهد’، نوشت: تهران قادر به جایگزینی تحریم های اقتصادی است و کسی که با ایران داد و ستد نمی کند اولین کسی است که ضرر می کند.
این روزنامه اینترنتی با ذکر اینکه تحریم ها در تمام تاریخ به قدرت ملت ها می انجامند نه به ضعف آنها، افزود: ایران کشوری ثروتمند و قدرتمند است که در برابر طوفانها مقاومت می کند، در حالی که دیگر کشورهای به اصطلاح ‘نفتی، دلاری’ جان کمتری دارند.
این روزنامه ایتالیایی ادامه داد: ایران اعتباری را برای بیمه نفتکش هایش برای مقابله با تحریم های اتحادیه اروپا که مانع شرکت های اروپایی از بیمه ناوهای نفتکش می شوند، اختصاص داده است.
الصداقه ،افزود: ناوگان دریایی ایرانی که با داشتن ۴۷ نفتکش از بزرگترین ناوگان های دنیا است، ۹۰درصد از طرف شرکت های اروپایی بیمه شده بود، چین و هند دو مشتری اساسی ایرانی ها از ناوهای تهران برای واردات نفت خام استفاده می کنند و کره جنوبی هم قصد چنین کاری را دارد؛ژاپن هم قانونی تصویب کرده است که به دولت اجازه قرار دادن جایگزینی برای شرکتهای اروپایی، در زمینه بیمه حمل و نقل نفتی را می دهد.
این روزنامه اینترنتی ایتالیایی در ادامه نوشت :به خاطراستکبار دولتهای اروپایی، کسی که ضرر می کند، طبیعتا شرکت های اروپایی هستند. از جانب دیگر دبی نیز یک افت واقعی را در سرمایه گذاری ایرانی ها در بازار مسکن خود ثبت می کند که بازتاب اثرات تحریم های بین المللی ضد ایران برای جدال بر سر برنامه هسته ای است.
‘ایرانی ها با سرمایه ای بالغ بر ۵۲۸ میلیون دلار مقام چهارم را در سرمایه گذاری مسکن در دبی پس از هندیها و انگلیسی ها و پاکستانی ها دارا بودند.’
الصداقه سپس به نقل ازگزارش روزنامه نشنال نوشت :خود اماراتی ها در پیروی از قطعنامه سازمان ملل، تحریم های ضد ایران را در نوامبر ۲۰۱۰ وضع کردند.
‘علی رغم گستاخی استکبار نو در غرب، تهران آمادگی اش برای ادامه مذاکرات با قدرت های بزرگ جهانی (۵+۱) در مورد مسئله هسته ای را تا رسیدن به یک نتیجه مثبت و سازنده اعلام می دارد.’
روزنامه اینترنتی ایتالیایی افزود: این موضوع را یک مشاوربلند پایه رهبر ایران، علی اکبر ولایتی در روزنامه تهران تایمز ذکر کرده است و ادامه می دهد ‘ کشورهای عضو ۵+۱ اما باید حق ایران برای پیشرفت تکنولوژی هسته ای با اهداف صلح آمیز را به رسمیت بشناسند’.
‘مذاکره کننده شماره دو ایران علی باقری، مذاکرات اخیردر مسئله هسته ای را با نمایندگان اتحادیه اروپا در استانبول مثبت دانسته است.’

۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.