روز قدس روز شناخت منافقین از متعهدین است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی، ‘علی آدمی’ با تاکید بر سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تبیین روز قدس، گفت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند روز قدس روزی است که تفاوت بین منافقین و متعهدین آشکار خواهد شد.

وی یا یادآوری اینکه هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان میلیون‏ها مسلمان در سراسر جهان فریاد مظلومیت فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی سر می‏دهند، افزود: این فریادهاست که موجب شده تا رژیم مصنوعی اسرائیل با گذشت بیش از ۶۰ سال همچنان با بحران مشروعیت و بقا روبه رو باشد.

وی با طرح این پرسش که ‘این ابتکار چگونه و با چه هدفی عملی شد؟’ گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در ایران جان تازه‏ای به ملت‏های مظلوم منطقه و خصوصا مردم فلسطین داد.

وی ادامه داد: سقوط مهره غربی و دوستدار اسراییل در ایران موجی از امید را در منطقه ایجاد کرد و موجب شکل‏گیری گروه‏های اسلامی و جهادی در منطقه شد و به مساله مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی در جهان بعدی مذهبی و اسلامی بخشید.

آدمی با بیان اینکه موضوع قدس و فلسطین مساله‏ای کلان و فرا ملی در دنیای اسلام است، ادامه داد: در سایه سار این روز ملت‏های مسلمان در هر نقطه از عالم با فهم درست شرایط می‏توانند علاوه بر تلاش برای نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی ملت فلسطین، خود نیز از زیر یوغ قدرت‌های مستکبر نجات پیدا کنند.

وی توضیح داد: امروز با گذشت نزدیک به سی سال در خاورمیانه شاهد بیداری ملت‏های مسلمان منطقه و ذلت مستکبرین هستیم که بدون تردید اکنون یکی از پیامدهای آشکار و عینی آن دشوارتر شدن شرایط زیست رژیم صهیونیستی در این منطقه است.

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی همچنین بر نقش دانشگاهیان در تبیین مقاومت و بیداری اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه فلسطین، پایداری و بیداری اسلامی باعث ترویج ادبیات پایداری و گفتمان مقاومت در میان دانشجویان خواهد شد.

آدمی با بیان‌ اینکه مساله فلسطین نقطه‌ ثقل مباحث پیرامون بیداری اسلامی و مقاومت است، ابراز امیدواری کرد سال آینده تحصیلی سالی پربار در زمینه مقاومت و پایداری باشد و ادبیات مقاومت در همه زمینه‌ها از جمله فرهنگ و اقتصاد به یک استراتژی در دانشگاه‌های کشور تبدیل شود.

مدیر کل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی به فعالیت‌های این دفتر در خصوص بیداری اسلامی و مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: پشتیبانی دانشگاه‌ها و تجهیز کتابخانه‌های دانشگاهی با موضوع فلسطین و مقاومت و راه‌اندازی ستادی برای تامین و تدوین محتوای فصول آموزشی رشته‌های مرتبط با بیداری اسلامی و مقاومت و پایداری از جمله این فعالیت‌هاست.

وی همچنین به انتشار ویژه‌نامه روز قدس نشریه دانشگاه تمدن‌ساز اشاره کرد و گفت: ویژه نامه روز قدس نشریه ‘دانشگاه تمدن ساز’ در آستانه سالگرد روز جهانی قدس مطالبی را در خصوص این واقعه عظیم مشتمل بر مصاحبه و مقالات تخصصی به جامعه دانشگاهی ارایه کرده است.

فراهنگ** ۱۰۵۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۸۲۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.