روز قدس زمان اتحاد مسلمانان برای بازپس گیری مسجد الاقصی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌ الله العظمی جعفر سبحانی، بعد از ظهر پنجشنبه در درس تفسیر قرآن  که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، با بیان اینکه روز قدس یکی از مهمترین روزهای سیاسی برای مسلمانان است اضافه کرد: این روز با ابتکار امام خمینی(ره) نامگذاری شد تا در پرتو آن مسلمانان با اتحاد و همدلی برای بازپس گرفتن مسجد القصی و سرزمین فلسطین تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ابتکار امام راحل(ره) در راستای بازپس گیری مسجد القصی در سایه اتحاد امت اسلامی و بدون درگیری بود افزود: اگر امت اسلامی با هم متحد شوند و همان طور که امام فرمود هر کسی یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب خواهد برد و نابود می شود و نیازی به درگیری‌های شدید نیست.

اهمیت روز جهانی قدس نباید در میان تحولات جهانی به فراموشی سپرده شود

استاد حوزه علمیه قم از جمله فواید این ابتکار امام را فراموش نشدن مسئله مهم جهان اسلام، یعنی مسئله آزادسازی قدس شریف دانست و تأکید کرد: اهمیت روز جهانی قدس نباید در میان تحولات جهانی به فراموشی سپرده شود و امت اسلامی هر سال با برگزاری راهپیمایی، این روز را گرامی می‌دارند.

وی با هشدار به کشورهای عربی گفت: برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی بازپس گیری قدس را فراموش کرده اند اما جمهوری اسلامی ایران با فریاد رسا از حقوق مردم مظلوم فلسطین دفاع خواهد کرد.

این مرجع تقلید مسجد الاقصی را یکی از چهار مسجد مقدس اسلام دانست و بیان داشت: پیامبر(ص) در شب معراج از این مسجد عروج کرد و مسلمانان نباید اجازه دهند رژیم جنایتکار اسرائیل این سرمایه و سرزمین مقدس آسمانی را در اشغال خود داشته باشد.

وی با تاکید بر بازگشت قانونی قدس به دامان مسلمانان اضافه کرد: همه مسلمانان در این روز وظیفه دارند تا با حضور در راهپیمایی با شکوه روز قدس در مسیر آزادسازی قدس گام بردارند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.