روز پرجنب‌وجوش فرابورس

بورس

بازار فرابورس اولین روز کاری هفته را در سایه نمادهای صدرنشین با روند صعودی آغاز کرد، به طوری که در مجموع این بازار خرید و فروش بیش از ۳۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۳۸ میلیارد ریال به ثبت رسید.

هدیه لطفی: در بازار دیروز ذوب‌آهن اصفهان با دادوستد ۲/۱۹ میلیون سهم به ارزش ۵/۳۴ میلیارد ریال همچنان در صدر معاملات قرار گرفت و در پایان معاملات هر سهم آن با نوسان مثبت ۶/۲ درصدی به نرخ پایانی ۱۷۹۷ ریال رسید.

این در حالی است که پالایش نفت شیراز پس از مدت‌ها صدرنشینی سرانجام با صف فروش مواجه شد و در پی آن هر سهم مزبور با ۴/۲ درصد افت به قیمت ۴۱۶۶ ریال رسید.

اما در نهایت «شراز» خرید و فروش ۵ میلیون سهم به ارزش ۵/۲۰ میلیارد ریال را شاهد بود و به این ترتیب در فهرست نمادهای مورد توجه سهامداران قرار گرفت.

قند شیروان نیز باوجود عرضه‌های زیاد همچنان با صف خرید به کار خود پایان داد و با ثبت معاملات ۳۴ میلیارد ریالی در فهرست نمادهای پرمعامله دیروز قرار گرفت.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز بیشترین حجم معاملات را گواهی سپرده انصار با مبادلات ۱۸ میلیارد ریالی به خود اختصاص داد. اوراق اجاره سامان، مشارکت نارنجستان، اجاره مپنا و اجاره امید نیز هر کدام به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

افزون بر این، در بازار پایه هم ۸۰ میلیون سهم شرکت کیسون، ۸۴۲ هزار سهم موسسه مالی و اعتباری عسکریه و ۲۰ هزار سهم فرابورس به صورت توافقی معامله شد.

در بازار سوم نیز پذیره‌نویسی اوراق مشارکت عمران و نوسازی مجد مشهد همچنان ادامه داشت، به طوری که در دومین روز از پذیره‌نویسی مزبور تعداد ۶۷ هزار و ۱۵۰ برگه به ارزش اسمی هر برگه یک میلیون ریال به فروش رفت.

این اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس بوده و مدت اجاره آن ۴ ساله و نرخ سود آن ۲۰ درصد سالانه است که هر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود.

در مجموع روز گذشته ۸۳ نماد در بازارهای فرابورس شاهد جابه‌جایی سهام خود بودند که در این میان ۱۴ نماد با افزایش قیمت و ۴۳ نماد با کاهش قیمت مواجه بودند و مابقی هم بدون تغییر بودند.

10-01

روزنامه دنیای اقتصاد


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.