روسیه آمریکایی‌های ناقض حقوق بشر را مجازات می‌کند

۲۰م آذر ،

مجلس دومای روسیه قصد دارد پیش نویس قانون تعیین مجازات برای شهروندان آمریکایی متهم به نقض حقوق بشر را که به نوعی در پاسخ به تصویب “لایحه مگنیتسکی ” در سنای آمریکا تلقی می‌شود، تصویب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، سند پیش نویس این قانون به طور مشترک توسط همه احزاب پارلمان تنظیم شده و ممکن است در اولین قرائت آن در پارلمان که امروز (سه شنبه) انجام می‌پذیرد، تصویب شود.

نسخه فعلی این سند حاوی فهرست اسامی اشخاص مشخصی نیست اما در آن مجازات‌هایی در نظر گرفته شده که علیه شهروندان آمریکایی ناقض حقوق روس‌ها اجرا می‌شود به ویژه علیه آمریکایی‌هایی که حقوق کودکان روس را که به فرزندخواندگی گرفته شده‌اند، نقض می‌کنند.

ولادیمیر ژیرینوفسکی، رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه در این باره اعلام کرد که این لایحه به زودی در مجلس سفلی تصویب خواهد شد.

وی گفت: ما لایحه را در سه روز یعنی سه شنبه، چهارشنبه و جمعه تصویب خواهیم کرد.

سرگئی میرونوف، رئیس حزب روسیه عادل نیز گفت: قانون مگنیتسکی که در کنگره آمریکا تصویب شده ناقض اصل “فرض بر بی‌گناهی” بوده و بر ضد تلاش‌ها برای بهبود روابط میان آمریکا و روسیه است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به دنبال تصویب قانون مگنیتسکی توسط قانونگذاران آمریکایی از نمایندگان پارلمان روسیه خواسته بود تا اقدامی متحد و چند حزبی در پاسخ به این اقدام آمریکا انجام دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.