روسیه اخراج سفرای سوریه از کشورهای عضو گروه دوستان سوریه را غیرسازنده خواند

به گزارش ایرنا، لوکاشویچ روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: شماری از کشورهای به اصطلاح عضو ‘گروه دوستان سوریه’ تصمیم به اخراج سفرای سوریه گرفته اند.

وی یادآوری کرد: این تصمیم در رابطه با تراژدی منطقه ‘الحوله’ و با این رویکرد که گویا دولت سوریه در آن دخالت دارد، گرفته شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: از نقطه نظر تلاش های بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه، اخراج سفرای این کشور از کشورهای پیشروی غربی غیرسازنده است.

وی افزود: با این اقدام مسیر مهم برای تبادل نظرها و اعمال تاثیر سازنده بر دولت سوریه برای تشویق آن به اجرای طرح ‘کوفی عنان’ بسته می شود.

لوکاشویچ در بیانیه خود خاطرنشان کرد: نمی خواهند به مواضع دمشق توجه کنند و این مساله در جهت حل و فصل وضعیت سوریه نیست.

وی افزود: اما رویکردهای روسیه بر منطق دیگری استوار شده است و تمام تلاش های لازم را به عمل می آوریم تا سطح رویارویی میان طرف های مساله سوریه کاهش بیابد و در این رابطه با دولت سوریه و گروه های مخالف آن تماس داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم که باید مطابق با طرح کوفی عنان اقدام کرد و در حال حاضر جایگزینی برای آن نمی بینیم.

‘ولادیمیر چیژوف’ نماینده روسیه در اتحادیه اروپا هم روز چهارشنبه از اقدام شماری از کشورهای اروپایی در اخراج سفیران سوریه از کشورهای خود انتقاد کرد و گفت: این اقدام کشورهای اروپایی بیفایده است وموثر نخواهد بود.

برخی از کشورهای عضو گروه به اصطلاح ‘دوستان سوریه’ ازجمله آلمان، فرانسه، انگلیس و ایتالیا و ترکیه و آمریکا و ژاپن روز سه شنبه و امروز (چهارشنبه) در اعتراض به گلوله باران منطقه ‘الحوله’ سوریه که به ادعای آنها توسط نیروهای دولتی انجام گرفته و در جریان آن بیش از یکصد نفر کشته شدند، تصمیم به اخراج سفرای سوریه گرفتند.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا با بیان اینکه این اقدام کشورهای اروپایی تاثیر مطلوبی نخواهد داشت، افزود: اخیرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفرای خود را از مینسک پایتخت بلاروس فرا خواندند و آنها سپس به محل ماموریت خود بازگشتند و این اقدام چندان جالب نبود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۳۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.