روسیه با تسلیم شدن سوریه مخالفت کرد

دولت روسیه با درخواست کشورهای عربی و غربی برای اعلام آتش بس از سوی نظام سوریه و زمین گذاشتن سلاح مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، “سرگئی لاوروف” وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد که مسکو با درخواست کشورهای عربی و غربی برای اعلام آتش بس از سوی نظام سوریه و خروج نیروهای ارتش از شهرها مخالف است.

لاوروف تأکید کرد: درحالیکه دولت سوریه ۲۵۰ تن از دستگیر شدگان استان دمشق و مناطق اطراف آن را آزاد کرده، این پیشنهاد به معنای دعوت برای تسلیم شدن است.

دولت سوریه پیش از این با اعلام طرح “کوفی عنان” فرستاده قبلی سازمان ملل متحد، آتش بس را پذیرفت؛ ولی با این وجود عناصر و گروه های مسلح یورش به مناطق و شهرها را ادامه دادند، به صورتیکه این آتش بس هزاران بار از سوی عناصر مسلح نقض شد.

درخوست دوباره آتش بس از سوی کشورهای عربی و غربی درحالی مطرح می شود که ارتش سوریه توانسته است در بسیاری از مناطق خسارتهای سنگینی را به عناصر مسلح وارد کند.

الابراهیمی: فعلا نیازی به صدور قطعنامه نیست

“الاخضر الابراهیمی” نماینده جدید سازمان ملل نیز با درخواست از همه طرفها در سوریه برای توقف خشونت، مسئولیت دولت سوریه را در این زمینه بیشتر دانست.

الابراهیمی دخالت نظامی در سوریه را به معنای شکست تلاشهای سیاسی دانست و تأکید کرد، سخن گفتن از اعزام نیروهای عربی یا بین المللی به سوریه زود است.

وی اوضاع سوریه را پیچیده دانست و گفت نمی توان با پیش‌داوری با این مسأله تعامل کرد.

الابراهیمی با بیان اینکه اکنون نیازی به صدور قطعنامه در شورای امنیت نیست، از مخالفان خواست به این مشکلات پایان داده و به راهکار سیاسی بیندیشند.

پاکسازی منطقه زملکا در ریف دمشق

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه العالم از ادامه تعقیب عناصر مسلح در منطقه “زملکا” در استان ریف دمشق خبر داد. ارتش سوریه پس از چندین روز درگیری با  گروه های مسلح، منطقه زملکا را امن اعلام کرده است.

عناصر مسلح در این منطقه چند انبار سلاح داشتند و اماکنی را برای شکنجه ربوده شدگان ایجاد کرده بودند.

مخالفت مردم ترکیه با دخالت در سوریه

دیروز در شهر “انطاکیه” در جنوب ترکیه تظاهراتی در حمایت با سوریه و برای اعلام مخالفت با دخالتهای خارجی در امور داخلی این کشور برگزار شد.

خبرگزاری ترکیه اعلام کرد، تظاهرکنندگان که شماری از اعضای اتحادیه های صنفی بین آنها حضور داشتند، با تجمع مقابل ساختمان استان “هاتای” دخالت امپریالیسم جهانی در سوریه، و تلاش برخی کشورها برای برافروختن جنگ ضد سوریه را محکوم کردند.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.