روسیه: عاملان انفجارهای سوریه به دنبال ناکام گذاشتن طرح عنان هستند

به گزارش روز جمعه ایرنا، این بیانیه در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه منتشر و در آن خاطر نشان شده است: انفجارهای تروریستی در جاده پرترددی در جنوب دمشق به وقوع پیوست و بر اثر آن حداقل ۵۵ نفر کشته و حدود ۴۰۰ نفر دیگر هم مجروح شدند که اکثرا غیرنظامی و زن و بچه بودند.

روسیه در این بیانیه با خانواده ها و بستگان قربانیان انفجارهای دمشق ابراز همدردی کرده و برای مجروحان هم آرزوی سلامتی کرده است.

در بیانیه آمده است: به شدیدترین وجه جنایت خونین تروریست ها را محکوم می کنیم و بر این باوریم که مرگ انسانهای بیگناه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

بیانیه می افزاید: متذکر می شویم انجام این گونه اقدامات به اسم حمایت از غیر نظامیان که مخالفان آشتی ناپذیر دولت سوریه و حامیان خارجی آنها مدام از آن سخن می گویند، هیچ توجیهی ندارد.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: جنگ مین و بمب گذاری در جاده های سوریه ناظران سازمان ملل در این کشور را هم در برگرفته است و روز چهارشنبه گذشته یک کاروان خودروهای حامل ناظران ، خبرنگاران و نظامیان سوری همراه آنها در جاده ای در ‘درعا’ هدف حمله جنگجویان قرار گرفتند.

در بیانیه آمده است: هدف این گونه اقدامات تروریستی، سوق دادن کشور سوریه به سوی موج جدید و بسیار خطرناک خشونت و ناکام گذاشتن طرح ‘کوفی عنان’ نماینده دبیر کل سازمان ملل در مساله سوریه و ایجاد رعب و وحشت در میان ناظران سازمان ملل است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه نباید امکان برای تحقق چنین سناریویی را داد، آمده است: ادامه فعالیت گروه ناظران سازمان ملل در سوریه در این شرایط دشوار که به اجرای طرح عنان برای برقراری صلح و آرامش در سوریه مشغول هستند، را حائز اهمیت فراوان می دانیم.

براثر وقوع دو انفجار قوی که روز پنجشنبه در جنوب دمشق روی داد، صدها نفر کشته و یا زخمی شدند.

به گزارش منابع خبری روسیه، تعداد کشته های این حملات تروریستی به حدود ۷۰ نفر رسیده است و ۳۷۲ نفر هم مجروح شده اند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**‌۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۱۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.