روسیه عامل سقوط جنگنده ترکیه در سوریه بود!

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود گذشت نزدیک به ۱۰ روز از هدف قرار گرفتن جنگنده ارتش ترکیه در سوریه به سبب نقض حاکمیت این کشور، همچنان این خبر سوژه اول رسانه های جهان است به طوریکه امروز روزنامه ساندی تایمز به نقل از دیپلمات های غربی ادعا کرد که “انگشت روسیه کلید سقوط جنگنده ارتش ترکیه را فشار داد”.

روزنامه “حریت” با نقل این خبر از ساندی تایمز می نویسد : دیپلماتهای غربی مدعی شده اند که ممکن است سوریه با موافقت روسیه جنگنده ارتش ترکیه را هدف قرار داده باشد.

این روزنامه به نقل از منابع خود در خاورمیانه می نویسد: البته حضور روسیه در پس پرده سقوط این هواپیما چندان جای تعجب ندارد و ممکن است که روسیه قصد ارسال پیام به ناتو را داشته باشد.

به نوشته حریت، ممکن است روسیه قصد ارسال این پیام را داشته باشد که سوریه همانند لیبی نیست که بتوان در آن منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد و دست زدن به چنین اقدامی هزینه هایی را برای خود به همراه خواهد داشت.

البته در همان زمان سقوط جنگنده اف چهار ترکیه در سوریه شایعاتی مبنی بر آنکه روسیه این جنگنده را مورد هدف قرار داده منتشر شد، اما منبعی آن را تایید نکرد.

جنگنده ارتش ترکیه در سواحل مدیترانه و در نزدیکی بندر طرطوس که روسیه در آن پایگاه دارد و ناوهای روسی عازم آن هستند مورد هدف قرار گرفت و همین امر موجب قوت گرفتن شایعه هدف قرار گرفتن جنگنده ترک توسط روسیه شد.

در همین رابطه روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که آمریکا مدارکی در دست دارد که نشان می دهد جنگنده ارتش ترکیه در آسمان سوریه هدف قرار گرفته است.

این درحالی است که ترکیه مدعی است این هواپیما در حریم بین المللی هدف قرار گرفته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.