روسیه و ایران در تبریز نشست همکاری‌ های استانی برگزار می کنند

‘احمد علیرضابیگی’ روز چهارشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: استانداران استان های سن پترزبورگ، چچن، جواش، باشقیرستان و آستارخان و استانداران استانهای کشور در این نشست شرکت می کنند.

وی همچنین در خصوص دستاوردهای سفر خود به ارمنستان گفت: تفاهم نامه همکاری در زمینه های کشاورزی، تولید محصولات مشترک و ایجاد اتاق بازرگانی بین آذربایجان شرقی و استان های آرمیال و سیونیک ارمنستان به امضا رسید.

علیرضابیگی افزود: در بخش کشاورزی که نقطه ثقل ظرفیت ارمنستان محسوب می شود، توافقات انجام شده وبر این اساس امکان تامین مواد اولیه صنایع غذایی آذربایجان شرقی و ایجاد پشتوانه در بخش دامی استان بر اساس تفاهم نامه ای با ارمنستان پیش بینی شده است.

وی همچنین گفت: تامین امکانات و ماشین آلات کشاورزی ارمنستان از طریق آذربایجان شرقی درگام اول به صورت صادرات تراکتور به این کشور و در گام های بعدی مونتا‍ژ تراکتور در ارمنستان برای تامین نیاز بخش کشاورزی این کشور صورت می گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اقدامات در سطح ملی به دلیل انجام مراحل اقتصادی و سرمایه گذاری درحال انجام است که به زودی اعلام می شود.

۵۸۷/۷۲۲۳/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۴۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.