روشی برای ارزیابی انتشار کربن از ساختمان

روشی برای ارزیابی انتشار کربن از ساختمان

ساختمانی که در آن زندگی می کنید یا دفتر کارتان چه مقدار دی اکسید کربن به هوا وارد می کند؟ در بیشتر بخشها، نقشه برداری از انتشار کربن بر اساس طرحهایی بوده که خانه ها در آن مورد توجه قرار نمی گرفتند. امروزه یک برنامه کامپیوتری به نام Hestia می تواند به ثبت و نقشه برداری از انتشار کربن به صورت مفصل  همراه با شرح جزئیات بپردازد.

وزارت انرژی ایالات متحده به اندازه گیری مصرف انرژی برای هر ایالت پرداخته و بسیاری از شرکتها خودشان به ارزیابی مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ایی می پردازند. ولی برای برنامه ریزان شهری و  مسئولان محیط زیست سخت است که مشخص کنند دقیقا انتشار گازها از کجاست زیرا فقط چند شهر می توانند تولید گازهای گلخانه ایی را ردیابی کرده یا مصرف انرژی کل را مشخص کنند.

با استفاده از برنامه Hista ، محقققان نقشه های سه بعدی تهیه کرده اند که می تواند مکان و مقدار انتشار کربن را نشان دهد.در برخی مناطق، آنها می توانند میزان کربن منتشر شده در ساختمان را بر اساس  اندازه، سن و منبع نیروی خاص محاسبه کنند. در مناطقی که داده های دقیقی از آنها در دست نیست، مثلا مشخص نیست که محله های مسکونی آنها چه تعداد است، این برنامه قادر است تولید گازهای گلخانه ایی  را در یک منطقه خاص محاسبه کند.

منبع: newscientis

ترجمه : فرزانه عالی نژادیان

۰\


اخبار راسخون / علم و فناوری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.