روش های درمانی نادرست بر مشکلات ناشی از سل افزوده است

۲۶فروردین۱۳،

برطبق نتایج مطالعات اخیر، روش های درمانی نادرست بر مشکلات و بار بیماری ناشی از سل در جهان افزوده و هزینه های بسیاری را به جوامع مختلف تحمیل کرده است.

احمد سراوانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیماری سل یک مشکل عمده و مهم بهداشتی در جهان محسوب می گردد و با وجود روش های کنترلی متعدد و پیشرفت های درمانی در سال های اخیر، همچنان یک بیماری عفونی بسیار شایع در جهان است.

وی با اشاره به مشکلات مختلف ناشی از سل در کشورهای مختلف، تصریح کرد: از جمله این مشکلات ایجاد باسیل های مقاوم به داروهای موجود و افزایش موارد سل فعال است.

سراوانی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها و جوامع درمان سل به طور نامناسب صورت گیرد تاکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، روش های درمانی نادرست بر مشکلات و بار بیماری ناشی از سل در جهان افزوده و هزینه های بسیاری را به جوامع مختلف تحمیل کرده است.

وی یادآور شد: بعضی از بیماری ها و نارسایی های مزمن و در واقع همزمانی سل با بعضی از بیماری ها نیز نقش مهمی در افزایش مشکلات ناشی از سل و همچنین گسترش این بیماری در مناطقی از جهان داشته است. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.