روغن زیتون و آفتابگردان استفاده کنید

۱۲م آذر ،

به منظور پیشگیری از افزایش کلسترول خون بهتر است از روغن های مایع مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان به جای روغن حیوانی و روغن نباتی جامد استفاده شود.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ سعیده معانی،کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که استفاده از روغن های مناسب خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد، اظهار داشت:‌ مصرف روغن زیتون و مغزها به سبب کنترل انرژی دریافتی باید متعادل باشد و از روغن های مایع معمولی (غیر سرخ کردنی) و روغن زیتون در سرخ کردن غذاها (به سبب حساسیت این روغن ها به حرارت بالا) استفاده نشود.

سعیده معانی افزود: از مصرف غذاهای سرخ کرده پرهیز کرده و در صورت لزوم، از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده شود زیرا روغن جامد هیدروژنه حاوی اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای چرب ترانس است که خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف بیش از حد مواد قندی و نشاسته ای مانند برنج، ماکارونی، شیرینی،کیک، شکلات، مربا، عسل و نوشابه ها سبب افزایش وزن، بالا رفتن فشارخون و چربی خون شده و منجر به بروز بیماری های قلبی عروقی می شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.