روند مذاکرات ژنو مثبت است/ ضرورت تاکید بر حفظ اقتدار ایران

فروردین ۱۴۰۳

یک حقوقدان گفت: روند گفتگوها مثبت است و امیدوارم پس از پایان این دور از نشست‌های کارشناسی شاهد تغییرات جدی در لغو تحریم‌ها و تثبیت حقوق ملت ایران در حوزه بین‌الملل باشیم.

“محمدجعفر نعناکار” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با ۱+۵ اظهار داشت:  مذاکره به عنوان یکی از منابع حقوق بین‌الملل برای حل مشکلات بین دولت‌ها روشی صلح‌آمیز برای احقاق حق و یا رسیدن به یک توافق و نتیجه است و روند این مذاکرات امتیازی مثبت برای کشورمان محسوب می‌شود.
 
وی دامه داد: مذاکرات اخیر ایران با گروه‌ ۱+۵  به منظور حفظ استقلال داخلی در راستای تعدیل و کاهش تحریم‌هاست، بنابراین روند مذاکرات را مثبت ارزیابی می‌کنم.

نعناکار افزود: در مذاکرات اخیر آمریکا به صورت رسمی وارد شده اما این در حالی است که این کشور بارها اعلام کرده تحریم‌ها علیه ایران تعدیل می‌شود و تاکنون اصل تحریم‌ها برداشته نشده است، بنابراین به نظر می‌رسد ایران باید در این دور از مذاکرات همچنان موضع قدرت خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای برای احقاق حقوق بین‌المللی بین کارشناسان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: از آنجایی که این مذاکرات در رده بالا و بین وزرا شکل گرفته، بنابراین توافقات و صحبت‌ها جنبه سیاسی دارد.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: روند گفتگوها مثبت است و امیدوارم پس از پایان این دور از نشست‌های کارشناسی شاهد تغییرات جدی در لغو تحریم‌ها و تثبیت حقوق ملت ایران در حوزه بین‌الملل باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.