روند نزولی طلا در هفته گذشته

بازار طلا در هفته ای که گذشت با روند نزولی توأم گردید به طوری که بازار داخل متأثر از بازارهای جهانی در این هفته با کاهش هزار و ۳۰۰ تومانی برای هر گرم طلای ۱۸ عیار همراه گردید.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، افت بهای اونس جهانی طلا در کنار کاهش بهای دلار در بازار داخلی هفته گذشته سبب شد تا قیمت طلا در بازار تهران با کاهش روبرو گردد.
بنابراین گزارش طلا در بازارهای جهانی در هفته گذشته با افزایش دور از انتظار رشد شرایط اقتصادی در کشور چین، با رشد ۱٫۵ درصدی در پایان معاملات هفتگی بر روی سطح ۱۵۹۰ دلار و ۴۰ سنت بسته شد ، بهای طلا در بازار داخل نیز در روز شنبه گذشته به دنبال رشد جهانی طلا تا قیمت ۳۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان در هر مثقال بالا‌ آمد که در ادامه جریان بازار و پابه پای کاهش دلار با افت مواجه و تا روز یکشنبه به ۳۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.
این گزارش حاکیست: در روز دوشنبه با رشد ۴ دلاری اونس جهانی و افزایش ۱۶ تومانی دلار داخل، بهای طلا با افزایش مواجه شد و با نرخ ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان در هر مثقال طلای ۱۷ عیار و با بهای ۷۲ هزار و ۷۰۰ تومان در هر گرم طلای ۱۸ عیار به فروش رسید.
برپایه این گزارش در روز سه شنبه اونس جهانی ۱۷ دلار و ۳۰ سنت کاهش و با بهای ۱۵۸۶ دلار و ۸۰ سنت در بازارهای جهانی معامله شد.
همتای آن در بازار داخل و همگام با افت دلار ۱۳۰۰ تومان کاهش یافت و تا سطح ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار پایین آمد در همین شرایط قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم بر روی نرخ ۷۲ هزار و ۳۷۰ تومان قرار گرفت.
این گزارش می افزاید: به دنبال روند نزولی روز قبل، روز چهارشنبه هم برای بازارهای جهانی و بازار داخل روزی کاهشی بود در این روز قیمت طلا در بازارهای جهانی با قانع نشدن سرمایه داران نسبت به سخنان برنانکه در مورد ارایه محرک های اقتصادی جدید در کنار کاهش قیمت نفت با افت مواجه شد به طوری که هر اونس طلا ۱۰ دلار و ۵۱ سنت نسبت به روز قبل کاهش و با بهای ۱۵۷۶ دلار و ۲۹ سنت به فروش رسید، بهای طلا در بازار داخل نیز در هر مثقال با افت ۵۰۰ تومانی، به ۳۱۳ هزارتومان رسید که با وجود رشد اونس جهانی در روز پنجشنبه بازار داخل باز هم شاهد افت بهای طلا و کاهش آن تا سطح ۳۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان بود، هر گرم طلای ۱۸ عیار هم بدون اجرت ساخت و تحت فشار کاهش قیمت دلار به ۷۲ هزار و ۴۸ تومان رسید، اونس جهانی در روز پنجشنبه بر روی بهای ۱۵۸۱ دلار و ۸۰ سنت قرار گرفت./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.