روند پیری را معکوس کنید

تحقیقات نشان داده است عوامل بسیاری در زندگی روزمره وجود دارند که فرآیند پیری را تسریع می کنند.

محمد صدرا، مقیمی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تحقیقات نشان داده است عوامل بسیاری در زندگی روزمره ما وجود دارند که فرایند پیری را تسریع می کنند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: از جمله تماشای تلویزیون که خطر ابتلا به آلزایمر و پیری مغز را افزایش می دهد.

مقیمی تصریح کرد: نوشیدن آب و انواع نوشیدنی ها از بطری موجب پدید آمدن چین و چروک در اطراف پوست و پیر به نظر رسیدن آن می شود.

وی در ادامه گفت: سیستم های گرمایشی منازل و محیط های کاری پوست را خشک می کنند و خشکی پوست موجب پدید آمدن چین و چروک و پیری پوست می شود.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: در فصول سرد سال در کنار استفاده از وسایل گرمایشی، استفاده از دستگاه بخور به جوان ماندن پوست کمک می کند.

مقیمی در پایان به این که آیا صابون نیز از جمله مواردی است که می تواند مقدمات پیری زودرس را فراهم کند گفت: صابون هم از جمله مواردی است که مقدمات پیری زودرس را فراهم می آورد چرا که لایه های اسیدی محافظ پوست را از بین برده و موجب خشکی پوست می شود .

وی ادامه داد: رژیم غذایی کم چربی اگر برای مدت زمان طولانی و به صورت افراطی ادامه یابند نه تنها برای بدن مفید نیستند بلکه مضرراتی را نیز به همراه دارند .

مقیمی خاطر نشان کرد: کمبود امگا۳ نیز روند پیری را سرعت می بخشد که این چربی مفید در ماهی ، گردو، دانه کتان به میزان فراوان موجود است که علاوه بر کمک به سلامت قلب شادابی و جوانی پوست نیز کمک می کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.