روند کاهشی تولید خودرو در مهرماه متوقف می شود

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید خودرو در ۵ ماه نخست امسال ۳۶ درصد کاهش یافته گفت: این روند کاهشی طی ماه جاری متوقف می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، رضا فاطمی امین امروز در نشست خبری به بیان آمار تولید محصولات صنعتی و معدنی طی ۵ ماه نخست امسال پرداخت و تصریح کرد: در ۵ ماه اول امسال تولید خودرو کاهش ۳۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد اما از ماه مرداد به بعد روند کاهش کند شده است.

وی ادامه داد:‌ براساس برآورد آمار تجمیعی تولید از ۲ خودروساز بزرگ سایپا و ایران خودرو پیش بینی می شود که تولید خودرو در ماه جاری به میزان مشابه مهرماه سال گذشته خواهد رسید و روند نزولی آن متوقف می شود.

فاطمی امین با بیان اینکه اکثر صنایع معدنی در ۵ ماه ابتدای سال با رشد تولید همراه بوده اند تصریح کرد: تولید فولاد خام طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸٫۸ درصد رشد داشته که ۹۲٫۳ درصد از برنامه پیش بینی شده در این بخش را محقق ساخته است.

وی ادامه داد: در برنامه ۸ میلیون تن فولاد خام برای ۵ ماه نخست سال پیش بینی شده بود که در این مدت ۵٫۷ میلیون تن تولید صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تولید کاتد مس ۳ دهم درصد و شمش آلومینیوم ۲ دهم درصد کاهش و تولید سیمان نیز ۳ درصد رشد داشته است.

فاطمی امین در خصوص آمار تجارت خارجی محصولات صنعتی اظهار داشت: طی این مدت ارزش میزان صادرات محصولات صنعتی بدون احتساب میعانات ۱۲٫۵ میلیارد دلار و با احتساب میعانات ۱۶ میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در ۵ ماه نخست امسال ۲۱٫۸ میلیارد دلار نیز واردات محصولات صنعتی انجام گرفته است.

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت و معدن همچنین از راه اندازی سامانه فناوری از ۱۵ مهرماه در سایت بهین یاب خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه منابع پژوهشی به روش بهتری به بخش های مرتبط اختصاص می یابد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.