رونق اقتصادی با تحریک تقاضای داخلی کشورها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ک اقتصادان تاکید کرد: تحریک طرف های تقاضای داخلی می تواند به رونق اقتصاد ملی کمک کند و همه کشورهای درگیر در بحران مالی و اقتصادی تلاش می کنند قدرت خرید داخلی را افزایش دهند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد پور عمران با اشاره به بهبود رشد اقتصادی  ژاپن و کره جنوبی گفت:  کره جنوبی از اقتصادهای بزرگ دنیا با تولید ناخالص داخلی ۱۵۰۰ میلیارد دلار است و جزء ده کشور اول جهانی از لحاظ اقتصادی محسوب می شود.

وی افزود:  کره جنوبی حدود ۵۵ میلیارد دلار صادرات و ۵۲۰ میلیارد دلار هم واردات دارد اما صادرات ان کاهش یافته است و سه کشور چین ، امریکا و ژاپن از شرکای اصلی تجاری این کشور به شمار می رود.

پورعمران گفت: ۳۰۲ هزار دلار سرانه تولید ناخالص داخلی کره جنوبی است و اقتصاد مهمی در دنیا محسوب می شودکه  با توجه به بحران اقتصادی دنیا و نشانه های احیای اقتصادی در ژاپن و رشد اقتصادی امریکا و اروپا و چین در اقتصاد بین الملل گفته می شود نرخ رشد اقتصادی کره جنوبی هم بیشتر شده است و امسال به ۳ درصد می رسد.

این اقتصاددان تاکید کرد: برنامه های کره جنوبی برای احیای اقتصادی جواب داده است و از مسیر تحریک مصرف کنندگان برای خرید بیشتر ،  افزایش تقاضای دولت ، وام دهی ارزان ،
کاهش نرخ بهره و کاهش مالیات بر درآمد به عنوان محرک های اصلی استفاده می کند.

وی دربارهٔ افزایش رشد اقتصادی ژاپن هم گفت : ژاپنی ها که همواره به تورم منفی (کاهش سطح عمومی قیمت ها) عادت کرده اند از موفقیت دولت خود در ایجاد نرخ تورم ۰٫۴درصدی خوشحال شده اند و آن را برای تحولات و توسعه اقتصادی کشورشان موثر و مفید می دانند.

پورعمران افزود : برخلاف کشور ما و تقریبا همه کشورهای جهان که نرخ تورم دارند و در موارد زیادی از نرخ تورم بالا رنج می برند ، ژاپنی ها از نرخ تورم منفی ناراحت می باشند و برای رشد اقتصادی خود مضر می دانند.

پورعمران گفت: دولت آبه در ژاپن هدف گذاری ۲ درصدی برای ایجاد تورم دارد که تاکنون ۰٫۴درصد آن تحقق یافته و سبب خوشحالی ژاپنی ها شده است.

دولت ژاپن همچنین به دنبال افزایش قیمت ها و کاهش ارزش پول ملی به منظور افزایش توسعه صادرات است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.