رونق ساخت و سازه در محدوده بافت فرسوده بزرگراه امام علی (ع) در منطقه ۷

۱۶خردادماه،

شهردار منطقه ۷ گفت: با عبور بزرگراه امام علی از منطقه ۷ بخش وسیعی از بافت فرسوده این منطقه زیر پوشش ساخت و سازهای مسکونی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از شهرداری منطقه ۷، دکتر رمضان میر عباسی با اشاره به استقبال شهروندان برای تجمیع واحد های مسکونی خود در محدوده بزرگراه امام علی (ع) گفت: مدیریت شهری با استفاده از تسهیلاتی مانند همچون اعطای تراکم تشویقی و مجوز افزایش طبقات و همچنین معافیت عوارض، توانست سهم بسزایی در تشویق ساکنان بافت های فرسوده برای ساخت و تجمیع داشته باشد. 
شهردار منطقه ۷ همکاری شهروندان ساکن در این محدوده را قابل تقدیر دانست و افزود: طرح امتداد بزرگرا ه امام علی (ع) یکی از اقدامات توسعه ای در شهر تهران بود و سبب شد انگیزه مضاعفی برای احیای بافت فرسوده پایدار در این منطقه به وجود آید. این در حالی است که اصلاح ریزدانه ها بدون مشارکت مستقیم ساکنان این مناطق امکان‌پذیر نبود. 
وی در ادامه با اشاره به سهم منطقه ۷ از بافت فرسوده کلان شهر تهران بر اساس نقشه های مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: از سه هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب شهر تهران حدود ۶۰ هکتار سهم منطقه ۷ است که بنا داریم در سال دوم اجرای طرح تفصیلی  بهسازی و نوسازی این بافت را با تاکید و جدیت بیشتری دنبال کنیم. 
دکتر میر عباسی با اعلام اینکه شهرداری به شهروندان ساکن بافتهای فرسوده منطقه بسته های حمایتی ارائه می کند گفت: تسهیلات اختصاص یافته در محدوده بافتهای فرسوده شهر تهران علاوه بر افزایش تولید و عرضه مسکن در منطقه سبب کمرنگ شدن حضور دلالان ، کاهش قیمت و اجاره بهای مسکن می گردد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.