رونمایی از اولین دستگاه گردوشکن مستقل از اندازه ساخته شده توسط مخترع مرندی

نمایشگاه توانمندی‌های آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی مایه افتخار هر ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم گشایش نمایشگاه توانمندی‌های بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، ضمن تأکید بر گسترش تولیدات کشاورزی در منطقه، آذربایجان شرقی را دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های مهمی برشمرد و گفت: این استان می‌تواند در رونق بخش کشاورزی کشور نقش بزرگی را ایفا کند.

بر پایه این گزارش، ضمن بازدید دکتر صادق خلیلیان و هیئت همراه از بخش‌های مختلف این نمایشگاه گزارش‌های لازم توسط دکتر مسعود محمدیان ریاست سازمان، مدیران یا کارشناسان هر بخش و برخی از مدیران واحدهای تولیدی بخش خصوصی، مخترعان و منتخبان زنان روستایی ارائه شد.

وی پس از بازدید از بخش‌های مختلف و ارائه رهنمودهای لازم برای مدیران واحدهای تولیدی بخش خصوصی و مخترعان، ارزیابی بسیار بالایی را از عملکرد سازمان و نحوه برگزاری نمایشگاه اعلام کرد.

خلیلیان پس از بازدید کلیه بخش‌های این نمایشگاه، در پایان ضمن تشکر و آرزوی موفقیت برای رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و کلیه کارمندان این سازمان در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی استان در تابلوی چاپ شده محصولات شاخص شهرستان‌های این استان با دستخط خود چنین نوشت: بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی مایه افتخار هر ایرانی است.

همچنین در این نمایشگاه از اولین دستگاه گردوشکن مستقل از اندازه که توسط یکی از مخترعان آذربایجان شرقی ساخته شده بود رونمایی شد که وزیر جهاد کشاورزی ضمن اعلام حمایت، بر توسعه این دستگاه و تولید آن تأکید کرد.

دستگاه گردو شکن مستقل از اندازه، در شهرستان مرند، طراحی و نمونه‌سازی شده و در ۲۲ فروردین‌ماه سال جاری به شماره ۷۴۵۳۲ در اداره ثبت اختراعات، به ثبت رسیده است که منحصر به فردترین نوع گردوشکن معرفی شده در جهان محسوب شده و با حداقل مصرف انرژی برق و با ۳/۱ کیلووات در ساعت و با بهره‌گیری از فناوری پنوماتیک کار کرده و جزو دست‌آوردهای تکنولوژیکی به‌شمار می‌رود که با حداقل مصرف انرژی، بیشترین کارکرد را ارائه می‌کند که با امکان فراهم‌آوری زمینه لازم برای شکستن گردو بدون توجه به اندازه آن را فراهم کرده و با حداقل آسیب‌رسانی به مغز محصول، عمل تولید را بخوبی به انجام می‌رساند./

A-910719-14

کشاورزی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسن حاجعلیزاده:

    پس اختراعتان کو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.