رونمایی از فرش منحصر به فرد در نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد در تاجیکستان

یک تخته فرش اصیل تبریزی با شعار صلح طلبی ایرانیان با بافت فرش مشاهیر جهان در نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد در تاجیکستان رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالله صبغی مجری بافت یکی از اصیل ترین و برجسته ترین فرش های دستباف کشور با بیان این مطلب گفت: این فرش ۱۶۰ متری ۷۰ رج تبریز از کرک و ابریشم است که حدود ۱۲ سال بافت آن طول کشیده و بافندگان آن از میان بهترین بافنده های تبریز و مرند انتخاب شده بودند.

صبغی تصریح کرد: عرض این فرش ۱۰ متر و ۲۵ و طول آن ۱۶ متر و ۳۵ است و قرار است به شکل ویژه در نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد در تاجیکستان به نمایش در آید.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد از این فرش از ابریشم و بیش از ۸۰ رنگ طبیعی در این فرش به کار رفته که از نگاه متخصصان و هنرمندان و اساتید فن از بهترین جایگاه و بالاترین ارزش هنری برخوردار است.  
صبغی گفت: این فرش حاصل دسترنج هنرمندان این کشور است و به عنوان یک ایرانی از اتمام مراحل بافت آن و وجود چنین اثر بی نظیری بسیار افتخار می کنم.

وی در خصوص طرح و نقشه این فرش اظهار داشت: در مرکز این فرش پرچم تمام کشورهای جهان به جز رژیم اشغالگر صهیونیستی به نشانه صلح طلبی ایرانیان و مشاهیر علمی دنیا بافته شده که ارزش هنری این فرش را بیشتر نمایان می کند.

لازم به ذکر است: نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با همکاری سفارت ایران در تاجیکستان و توسط دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه سال جاری با حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ایرانی و تاجیک همراه با برپایی شب های ایرانی، نمایش صنایع دستی و فرهنگ و هنر ایرانی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار خواهد شد. /ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.