رونمایی از گنبد حرم مظهر حضرت علی بن امام محمدباقر(ع)

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: آیین پرده برداری از گنبد تازه حرم مظهر حضرت علی بن امام محمدباقر (ع) همزمان با دهه ولایت با حضور جمعی از سادات منطقه اردهال برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیل پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این آیین با حضور آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان و جمع کثیری از مسئولین و عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم مردم خداجوی خطه اردهال و شهرهای اطراف و همچنین جمع کثیری از زوار آن بزرگوار که از سراسر کشور و در غالب کاروان های زیارتی به این مکان مقدس مسافرت نموده بودند در حرم مظهر تجمع نمودند.

سرپرست اداره اوقاف کاشان در ادامه بیان داشت: کاشیکاری گنبد در خرداد امسال و مصادف با شهادت حضرت و با هنرمندی گروه معماری هنرهای اصیل اسلامی به سرپرستی مهدی آسخی آغاز شد و بها ای بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در بر داشته است.

اسماعیل پور با اشاره به اینکه قدمت تاریخی این گنبد مربوط به دوران سلجوقیان است اضافه نمود: پوشش فوقانی آن با کاشی های سورمه ای زمینه ی طلایی رنگ مربوط به دوران صفویه است که به جرأت می توان آن را از لحاظ حجم، نقش و رنگ آمیزی بی همتا دانست.

وی افزود: تناسب نقوش بسیارزیبا و اسلیمی گنبد فیروزه ای دوره صفویه آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن محمد باقر (ع) با گل های طبیعی فضای اطراف کوهستانی این منطقه یکی از شاخص ترین جاذبه های این مکان مقدس است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان یادآور شد: مراسم پرده برداری از گنبد حرم مطهر اولین سفیر و شهید اهل بیت (ع) در ایران در حالی صورت گرفت که سالها بود از جمع آوری کاشی ها برای مرمت و بازسازی آن می گذشت و هر روز بر چشم براهی زائرین حرمش می افزود.

خاطر نشان می گردد: حضرت علی بن محمد باقر (ع) در مشهد اردهال جزو چهار امامزاده واجب التعظیم در بین هشت هزار و ۵۱ امامزاده کشور است که اولین سفیر و شهید اهل بیت (ع) در ایران اسلامی است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.