رونمایی از یادمان سردار شهید جاوید الاثر “سید ابراهیم تارا”

۲۹خردادماه،

اولین یادواره سردار رشید کردستان شهید جاوید الاثر سید ابراهیم تارا و رونمایی از یادما ن این شهید ، به همت معاونت امور اجتماعی شهرداری منطقه ۳ در امامزاده علی اکبر چیذر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۳ ، این مراسم با حضور مسئولین شهری و لشگری  در امامزاده علی اکبر چیذرو با اجرای برنامه هایی همچون نمایش فیلم ، ذکر خاطرات از سوی همرزمان شهید و اجرای مداحی و رونمایی از یادمان این شهید  برپا شد. 
شهید سید ابراهیم تارا به روایت همسرش فاطمه سوری در سال ۱۳۳۸ هجری شمسی متولد شد ،  او که قبل از انقلاب نیز در فعالیت های سیاسی و مذهبی حضور داشت پس از پیروز ی انقلاب اسلامی و با تشکیل سپاه پاسداران وارد این نهاد  شد و در طول جنگ تحمیلی به عنوان مسئول اطلاعات عملیات سپاه پاسداران در شهرهای بوکان و سقز فعالیت داشت . 
شهید تارا در حین عملیات در بیستم دی ماه سال ۱۳۶۱ طی درگیری با گروهک های ضد انقلاب در شهر بوکان کردستان به دست گروهک های ضدانقلاب دستگیر شد و بر اساس شواهد موجود زیر شکنجه این گروهک  به شهادت رسید.
پیکر پاک  شهید تارا هنوز به میهن اسلامی بازنگشته است و از این رو سنگ مزار و یادمانی برای گرامیداشت رشادت ها و فداکاری های وی در امامزاده چیذر ساخته شده است که طی مراسمی و با حضور مسئولین رونمایی شد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.