رونمایی فرمول تازه افزایش قیمت گازوئیل

۲۰فروردین۱۳،

جزئیات افزایش قیمت گازوئیل در مرزها

رونمایی فرمول تازه افزایش قیمت گازوئیل

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به افزایش قیمت گازوئیل در بازارچه های و مبادی مرزی کشور از احتمال این افزایش قیمت برای مقابله با قاچاق سوخت تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: با مصوبه دولت قیمت گازوئیل در مبادی مرزی به صورت قیمت تعادلی و شناور متناسب با فوب خلیج فارس عرضه می گردد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از مهر، مصطفی کشکولی امروز در جمع خبرنگاران با تایید گزارش خبرگزاری مهر مبنی بر افزایش قیمت گازوئیل در مبادی مرزی گفت: ریشه اصلی قاچاق فرآورده های نفتی قیمت است و باید قیمت ها به ویژه در مبادی مرزی برای مقابله با قاچاق سوخت اصلاح و منطقی شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام  اینکه  با ایجاد  کارگروهی در دولت با مشارکت وزارت نفت و چندین وزارتخانه دیگر دولت تصریح کرد: براساس مصوبه تازه این کارگروه قیمت گازوئیل در بازارچه ها و  مبادی مرزی کشور افزایش می یابد.

این مقام مسئول در پاسخ به مهر در تشریح فرمول تازه افزایش قیمت گازوئیل در مبادی ارزی اظهار داشت: قیمت ها تا دو ماه آینده با نرخ های تعادلی و شناوری محاسبه می گردد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قیمت فوب خلیج فارس معیار اصلی تعیین قیمت گازوئیل در بازارچه های مرزی خواهد بود یادآور شد: پیش بینی می گردد در صورت اصلاح قیمت میزان قاچاق سوخت به کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای شرق ایران با کاهش قابل توجهی همراه شود.

کشکولی همچنین یکی از راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت را فروش سوخت به مرزنشینان بر اساس مصوبات دولت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر علاوه بر قیمت پایین ترانزیت فرآورده های نفتی و صادرات بعضی از مشتقات نفتی هم در انحراف فرآورده های نفتی تاثیرگذار است.

سه شنبه ۲۰ فروردین   ۱۶:۵۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.