رویت هلال ماه مبارک رمضان در عربستان و ایران

به گزارش ممتاز نیوز، رویت هلال ماه شوال برای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مسجل شد و ایشان رسما فردا چهارشنبه را عید فطر اعلام کردند.

فردا رأس ساعت ۸ صبح نماز عیدفطر به امامت ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه ای در مصلی تهران اقامه می‌شود.

شبکه خبری العربیه لحظاتی پیش اعلام کرد: خبرهایی مبنی بر رویت هلال ماه شوال در منطقه ‘سدیر’ واقع در عربستان سعودی گزارش شده است و در ادامه بیانیه آمده است که در عربستان فردا(چهارشنبه) روز عید سعید فطر است.

با رویت هلال ماه، عربستان و برخی کشورهای منطقه خلیج فارس امروز (سه شنبه) را به عنوان آخرین روز ماه رمضان اعلام کردند.

محمدعلی خدایاری گفت: با توجه به اینکه مقارنه ماه با خورشید در روز سه شنبه به وقت محلی ایران ساعت ۳ و ۱۲ دقیقه بامداد و غروب آن ساعت ۲۰ و ۲۶ دقیقه می باشد، اختلاف این دو سن هلال ماه شوال را رقم می زند.

وی بیان داشت : سن هلال (۱۷ ساعت و ۱۴ دقیقه) برای رویت بسیار مناسب است، اما متاسفانه به دلیل مناسب نبودن پارامترهای رویت هلال از جمله زاویه از خورشید، ارتفاع از افق و موازی بودن خط دایره البروج با افق نمی توان هلال ماه را رویت کرد.

وی جنوب کشور را بهترین محل برای رویت هلال ماه در روز سه شنبه عنوان کرد

رییس انجمن نجوم کرمانشاه در خصوص علت تفاوت پایان ماه رمضان در ایران و برخی کشورها تصریح کرد: این مسئله به نوع فتوای مراجع در هر کشور بر می گردد، به طوریکه در کشور عربستان حتی اگر ماه دیده نشود چنانچه به لحاظ علمی ثابت شود ماه نو شده پایان ماه رمضان اعلام می‌شود.

وی افزود: اما در کشور ایران فتوا بر اساس رویت هلال ماه است و زمانی پایان ماه رمضان اعلام می شود که هلال ماه نو در آسمان رویت شود.

موحدی نژاد تاکید کرد: به احتمال زیاد امروز سه‌شنبه آخرین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود و فردا چهارشنبه به احتمال بسیار زیاد عید سعید فطر خواهد بود.

زمان بروز رسانی خبر: ۱۵/۰۴/۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.