رویکردی تازه در جشنواره آیینی و سنتی

۱۷ام بهمن ،

محمد حسین ناصربخت: از ویژگی‌های اصلی این دوره از جشنواره حضور نیروهای جوان بوده که با نگاه ورویکردی تازه به نمایش‌های آیینی و سنتی پرداخته‌اند و در کنار جوانان نیروی پیشکسوت نیز حضوری فعال داشته‌اند.

محمد حسین ناصر بخت بازخوان متون شانزدهمین جشنواره آیینی و سنتی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در این دوره استقبال بسیار خوبی انجام شد و آثار بسیاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، در بخش صحنه‌ای ۲۴۵ متن به دبیرخانه ارسال شد که از لحاظ کیفی در سطح خوبی قرار داشتند.

ناصر بخت بیان کرد: از ویژگی‌های اصلی این دوره حضور نیروهای جوان بوده که با نگاه ورویکردی تازه به نمایش‌های آیینی و سنتی پرداخته‌اند و در کنار جوانان نیروی پیشکسوت نیز حضوری فعال داشته‌اند.

این محقق و مدرس تئاتر با اشاره به اینکه کانون نمایش‌های آیینی و سنتی همواره در برگزاری جشنواره دخیل است عنوان کرد: دبیر جشنواره آیینی و سنتی در هر دوره از اشخاص فعال در کانون بوده که دغدغه این عرصه را دارد. برگزاری جشنواره سبب حفظ دست ‌آوردهای این حوزه و انتقال آن به نسل تازه می‌شود.

وی تصریح کرد: با برگزاری جشنواره در هر دوره نیروهای با استعدادی کشف می‌شوند و بسیاری از فعالان جوان تئاتری از جمله حمید پورآذری، علی اصغر دشتی، هدایت هاشمی و افشین هاشمی از دل جشنواره آیینی و سنتی خارج شدند.

هدف این جشنواره گسترش زمینه‌های مناسب پژوهشی در بررسی ریشه‌های نمایش ایرانی و نمایش‌های سنتی سایر ملل، حفظ و ثبت میراث کهن نمایشی ایران‌زمین و بهره‌بردن از این دستاوردها برای بنیاد تئاتر ملی است.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون نمایش‌های آیینی و سنتی در شهریورماه ۹۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.