رویکرد دوگانه غرب دربارهٔ تروریسم در سوریه خطرناک است

۲ م دیماه ،

وزیر امور خارجه روسیه منطق « خطرناک » غرب را که به نقل از وی تروریسم را در سوریه به « بد » و « قابل قبول » تقسیم کرده است، محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری ریانووستی ؛ سرگئی لاوروف در مصاحبه  با شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان راشا تودی گفت:‌«همکاران غربی ما فرق گذاشتن بین تروریسم « بد » و « قابل قبول » را آغاز کرده اند. این بسیار خطرناک است .»
وی همچنین موضع مسکو را که بارها اعلام کرده تنها مردم سوریه می توانند دربارهٔ سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تصمیم گیری کنند، تکرار کرد و گفت : « ما در پی تغییر نظام ها نیستیم .»
به گفته لاوروف کشورهای غربی که از کناره گیری بشار اسد حمایت می کنند، به مسکو پیشنهاد کرده اند از او بخواهد قدرت را در ازای پناهندگی و تضمین امنیت ترک کند.
وزیر امور خارجه روسیه افزود:‌ « پاسخ من بسیار ساده است کسانی که این پیشنهاد را ارائه کرده اند مستقیما با خود اسد تماس بگیرند و از روسیه به عنوان یک دلال استفاده نکنند .» 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم روز جمعه اعلام کرد مسکو  نمی خواهد هرج و مرج در روسیه حاکم شود در همین حال روسیه « وکیل مدافع مقامات سوریه نیست .»
پوتین در پایان نشست اتحادیه اروپا – روسیه در بروکسل در کنفرانسی خبری با بیان اینکه « مهمترین مسئله برقراری نظم در سوریه است »، از همه طرف های درگیر خواست «‌ بر سر میز مذاکره بنشینند .»

 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.