ریاست مادام العمر منطبق با نظام مردم سالاری دینی نیست

۲۶اردیبهشت،

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم گفت: نظام مردم سالاری دینی ضوابط و قوانین خاص خود را دارد و حداکثر دوره ریاست‌جمهوری هم ۸ سال است و این تفکر که فردی بخواهد خودش و یا یارانش مادام‌العمر سر کار باشد منطبق با نظام مردم سالاری دینی نیست.

“محمود فرشیدی” در گفتگو با خبرنگار احزابممتازنیوز، با تاکید بر ضرورت وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی، اظهار داشت: طبعا شرایط ویژه‌ای برای انتخابات بوجود آمده است و عقل ایجاب می‌کند تا اصولگرایان شرایط را درک کنند و به وحدت برسند.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم ادامه داد: اگر کسانی برای حضور در این میدان احساس تکلیف می‌کنند شرایطی را فراهم کنند که آن تکلیف محقق شود و اگر فردی زمینه رای آوری بیشتری دارد و مورد تایید شورای نگهبان هم قرار می‌گیرد همه از وی حمایت کنند.

وی تاکید کرد: همه باید در جهت تحقق حماسه سیاسی تلاش کنیم و با توجه به اینکه شرایط روز به روز پیچیدگی‌های خود را بیشتر نشان می‌دهد ضرورت هم‌بستگی اصولگریان هم بیشتر می‌شود.

فرشیدی دربارهٔ همراهی رئیس‌جمهوری با مشایی در آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، گفت: بعضی از سیاسیون در اینباره مواضع خود را اعلام کرده‌اند اما نظام مردم سالاری دینی ضوابط و قوانین خاص خود را دارد و حداکثر دوره ریاست‌جمهوری هم ۸ سال است و این تفکر که فردی بخواهد خودش و یا یارانش مادام‌العمر سر کار باشد منطبق با نظام مردم سالاری دینی نیست و حرکت‌های سلسله‌‌ای شاهنشاهی است.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم تاکید کرد: در نظام مردم سالاری دینی باید قدرت در گردش باشد البته کناره‌گیری از قدرت دشوار است اما باید پذیرفت که  دوران خدمت در ریاست‌جمهوری ۴ سال و یا حداکثر ۸ سال است و ما نمی‌توانیم برای ملت تعیین تکلیف و از اعتبار خودمان استفاده کنیم چرا که مردم در انتخاب‌های خود هوشیاراند و نمی‌توان با استفاده از قدرتی که خود ملت به فرد تفویظ کرده‌اند سلیقه خودمان را به آنان تحمیل کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.