ریحانه ۲٫۵ ساله سرانجام مغلوب مرگ شد

به گزارش بی باک به نقل از جام جم، سیزدهم شهریور امسال زنی در حالی که دختربچه ۲٫۵ ساله ای را به اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان آمل در استان مازندران آورد، از مسئولان درخواست کمک کرد.

پرستاران با معاینه کودک علاوه بر مشاهده آثار کبودی و سوختگی متعدد روی بدن کودک متوجه شدند او بر اثر اصابت ضربه به ناحیه سر بیهوش شده است.

تلاش پزشکان برای نجات این دختر به نام ریحانه آغاز شد اما او مرگ مغزی شده بود و سرانجام پس از یک هفته بستری این دختر خردسال نوزدهم شهریور روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

در پی مرگ کودک، پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آمل تشکیل شد و در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

ناپدری، عامل جنایت بود

در تحقیق از مادر کودک، وی به پلیس گفت: شوهرم – ناپدری ریحانه – معتاد بود. او همیشه من و کودکم را کتک می زد و از او می ترسیدیم. شوهرم دست و پای دخترم را می سوزاند و التماس های من برای نجات فرزندم بی فایده بود. او حتی پسر شش ساله خودش را هم کتک می زد.

وی اضافه کرد: روز حادثه شوهرم عصبانی شد و پس از کتک زدن دخترم، به یکباره او را از پنجره خانه که در طبقه اول بود به بیرون انداخت. سراسیمه به خیابان آمدم، شوهرم فرار کرده بود و ریحانه بیهوش و زخمی کناری افتاده بود. فرزندم را به بیمارستان رساندم، اما بی نتیجه ماند و برای همیشه او را از دست دادم.

با اطلاعات به دست آمده از این زن، پلیس جستجوی ویژه ای را برای دستگیری ناپدری سنگدل آغاز کرد.

در پی مرگ خاموش ریحانه ۲٫۵ ساله آملی، عمه ناتنی او روز گذشته به خبرنگار ما گفت: برادرم داوود سال ها بود که شیشه مصرف می کرد و حتی همسر اول او نیز معتاد بود. هر چه تلاش کردیم آنها اعتیادشان را ترک کنند بی فایده بود و با به دنیا آمدن پسرشان اوضاع چندان تغییری نکرد. سرانجام وقتی برادر معتادم به زندان افتاد، همسرش از او طلاق گرفت.

وی اضافه کرد: مادرم از نوه اش نگهداری می کرد تا این که دو ماه پیش برادرم با مادر ریحانه ازدواج کرد. در این مدت برادرزاده ام و ریحانه به ملاقات من و مادرم می آمدند. هر دویشان را دوست داشتیم.

زن از بدرفتاری برادر معتادش گفت

این زن با اشاره به ماجرای کودک آزاری های برادرش گفت: مدتی پیش از طریق عروسمان متوجه شدیم، برادرم ریحانه را کتک می زند و شکنجه اش می دهد. باورم نمی شد برادرم آنقدر سنگدل شده باشد که از این کار ها بکند. بنابراین به مرکز پلیس رفته و از او شکایت کردم. وقتی برادرم به کلانتری آمد، تعهد داد از ریحانه مانند فرزند خود نگهداری کند و به او آسیب نرساند.

وی اضافه کرد: در این مرحله برادرم ریحانه را به خانه شان آورد و از آن موقع به بعد جویای احوال ریحانه بودم. حتی چند روزی نیز او را به خانه مان آوردم و از او نگهداری کردم اما برادرم دوباره رفتار گذشته اش را پیش گرفت و ریحانه بی پناه را دوباره شکنجه داد. عمه ناتنی کودک با اشاره به شکنجه شدن دوباره کودک از سوی برادرش گفت: در تماس تلفنی خانواده ام متوجه شدم ریحانه در بیمارستان بستری شده است. سراسیمه خود را به بیمارستان رساندم. از زن برادرم موضوع بستری شدن ریحانه را پرسیدم که او گفت: ریحانه با برادر ناتنی اش در حال بازی بوده که روی زمین افتاده و بیهوش شده است. این حرف ها را باور نکردم تا این که آنقدر با عروسمان حرف زدم تا بالاخره از روز حادثه گفت و این که برادرم مقصر حادثه است.

این زن یادآور شد: عروسمان گفت که دوستان شوهرش شب برای مصرف موادمخدر ساعاتی را مهمانشان بوده و بعد رفته اند. روز حادثه در خواب بوده که صدای گریه های دخترش ریحانه را شنیده است، وقتی بیدار شده شوهرش را در حال کتک زدن ریحانه دیده، خواسته کمکش کند که از سوی شوهرش تهدید می شود و نمی تواند ریحانه را نجات دهد.

عمه ناتنی ریحانه که هنوز مرگ او را باور ندارد، گفت: ریحانه برادرزاده واقعی ام نبود، اما یک دختر دوست داشتنی بود که به او خیلی علاقه مند بودم و او همیشه مرا عمه صدا می زد. برادرم بابت مرگ ریحانه باید مجازات شود. او من و خانواده ام را داغدار کرده است. بنا بر این گزارش، با اطلاعاتی که مادر کودک در اختیار پلیس قرار داده است، جستجو برای دستگیری ناپدری سنگدل آغاز شده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.