رییس بنیاد مهدی موعود(عج): حضرت شاهچراغ(ع) در طول حیاتش۱۰۰۰ قرآن را کتابت کرده است

رییس بنیاد مهدی موعود(عج) گفت: حضرت احمد بن موسی(ع) در دوران حیات پر برکتش، یکهزار قرآن را با دست خط مبارک خویش کتابت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام علیرضا حدائق در آیین گرامیداشت احمد ابن موسی(ع) در آستان مطهر احمدی اظهار کرد: حضرت احمد بن موسی(ع) کرامات بسیاری داشت و یکی از آن‌ها آزاد کردن شمار زیادی از بندگان خدا بود.

وی بیان کرد: احمد بن موسی(ع) شخصیتی عظیم‌المنزله و محدث بود به طوری که روایات فراوانی را از اجداد خود نقل کرده است.

حدائق خاطرنشان کرد: شاهچراغ(ع) در دفاع از ولایت جان خود را تقدیم کرد و در باب زمان شهادت این حضرت، دو روایت وجود دارد که یکی قبل از شهادت امام رضا (ع) و دیگری بعد از شهادت امام است.

رییس بنیاد مهدی موعود(عج) اظهار کرد: در یکی از این روایت‌ها آمده است احمد بن موسی(ع) پس از آگاهی از خطری که جان امام رضا(ع) را تهدید می‌کند عازم طوس می‌شود و روایت دیگر اعلام می‌کند که هجرت شاهچراغ(ع) پس از شهادت امام هشتم بوده است.

وی اضافه کرد: در هر دو روایت، قصد حضرت احمد بن موسی مبارزه با حکومت مامون بوده در سفر خویش با سه هزار نفر از علویون عزیمت کرده‌اند.

حدایق بیان کرد: پس از آن در دو جنگ با سربازان قتلق خان(حاکم وقت شیراز)، پیروزی با علویون بود و در جنگ سوم که در داخل شهر شیراز رخ داد و به شکل پارتیزانی بود، حضرت شاهچراغ به شهادت رسید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.