رژیم غذایی سالم به تنهایی در کاهش وزن مؤثر نیست

۱۷ام بهمن ،
ممتاز نیوز : انجام ورزش همراه پیروی از یک رژیم غذایی مطلوب به کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ نتایج یک مطالعه روی گروهی از اشخاص ضمن بیان این که استفاده از یک رژیم غذایی مطلوب به تنهایی بیشتر از انجام فعالیت بدنی سبب کاهش وزن می‌شود، نشان می‌دهد که انجام ورزش به همراه آن نیز دارای اثرات بسیار مطلوبی است.

براساس این گزارش محققان افزودند: برنامه‌های ورزشی اگرچه می‌توانند منجر به سوزاندن کالری بیشتری شوند اما بسیاری از اشخاص بر این باور اشتباهند که در صورت انجام ورزش می‌توانند هرچه می‌خواهند بخورند چرا که با ورزش کالری آن را می‌سوزانند.

نتایج حاصل از این مطالعه افزود: تنها هنگامی نتایج بهتر نمایان خواهند شد که در صورت انجام ورزش از یک رژیم غذایی سالم شامل استفاده از غلات، میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین و همچنین چربی‌های سالم استفاده شود و از خوردن مواد غذایی پرکالری و دارای ارزش غذایی پایین اجتناب کرد.

به گفته محققان داشتن رژیم غذایی مطلوب برای کاهش وزن بسیار مهم است اما ورزش نیز دارای مزایای بسیار مهمی از جمله کاهش استرس و اضطراب، بهبود خلق و خو، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت و بعضی از سرطان‌هاست و همچنین انجام ورزش ضمن این که می‌تواند سبب تقویت ماهیچه‌ها شود تا حدی از شل شدن پوست نیز جلوگیری می‌کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.