رژیم غذایی یا فعالیت بدنی؟

۰۷خردادماه،

هدف از کاهش وزن از بین بردن بافت های چربی زائد بدن است.

دکتر تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگارکلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: وزن بدن انسان نتیجه دریافت و مصرف انرژی است و اگر دو عامل دریافت و مصرف انرژی در توازن باشد قاعدتا در وزن بدن تغییری ایجاد نمی شود.

وی در صورتی که تعادل بین این دو عامل بهم بخورد فرد دچار کاهش وزن یا اضافه وزن خواهد شد.
عنوان کرد: متأسفانه نسبت کالری سوخته شده در اثر فعالیت های بدنی در مقایسه با کالری وارد شده به بدن بسیار کمتر است.

وی با تأکید بر این که تأثیرات رژیم غذایی بر وزن اشخاص بیشتر از فعالیت های بدنی آنان است ادامه داد: ورزش هایی که اشخاص برای کاهش وزن انجام می دهند اگر به همراه یک رژیم غذایی مناسب نباشد سبب می گردد.مقداری از توده های ماهیچه ای را  از دست بدهند در حالیکه هدف از کاهش وزن از بین بردن بافت های چربی است.

نیستانی با اشاره به این نکته که ورزش باید بطور منظم و مداوم باشد بیان کرد: نیم ساعت پیاده روی مستمر می تواند تأثیر بیشتری داشته باشد واحتمال بازگشت وزن از دست رفته را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: برای یک رژیم غذایی مناسب عوامل متعددی همچون میزان وزن فرد، فعالیت های بدنی، سن و جنس فرد و بیماری محدودیت های غذایی مرتبط با آن نقش دارد و در واقع یک رژیم غذایی واحد برای همه اشخاص وجود ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در رژیم های غذایی نباید یک وعده غذایی را یا گروهی از منابع مواد غذایی را حذف کرد چون سبب ایجاد عوارض جبران ناپذیری خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.