رکود بازار مسکن در اولین ماه زمستانی

۳۰م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درحالیکه متقاضیان مسکن در نقاط مختلف شهر در انتظار کاهش قیمت‌ خانه می باشند، عده‌ای از متقاضیان از ترس افزایش بیشتر نرخ مسکن، بعد از سال تازه نسبت به خرید اقدام می‌کنند.

محمد پورشیرازی – یکی از کارشناس مسکن – در این زمینه معتقد است برخلاف قانون اقتصاد،‌ قیمت‌ها بالا می‌رود و همین مساله برای سازندگان ایجاد مشکل کرده است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری صنعت ساختمان بر دیگر صنایع گفت: ۲۶۳ شغل ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با صنعت ساختمان دارند که با توجه به قیمت تورم در ماه‌های اخیر، به طور طبیعی این مشاغل نیز تحت تاثیر بوده‌اند.

پورشیرازی با بیان اینکه مسوولان باید در زمینه توجه بیش‌تری داشته باشد اظهار کرد: هرچند قیمت‌ها رو به رشد است اما در پیش‌بینی دو ماه پایانی سال رکود دیده می‌شود.

اما کیوان شادمان – از دیگر کارشناسان مسکن – معتقد به بهتر شدن روند رکود طی دو ماه پایانی سال بوده و بر این باور است هنگامی که بازار دلار و طلا تثبیت شود، مردم با آرامش خیال بهتری خرید و فروش‌ را ادامه می‌دهند و این تثبیت بازار رونق را هم به دنبال دارد.

با ملاک قرار دادن تثبیت قیمت ارز و طلا در کشور و اینکه مرکز مبادلات ارزی،‌ تثبیت قیمت ارز را وعده داده است، امید می‌رود بازار مسکن به رونق ماه‌ها و سال‌های قبل خود برگردد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.