رکود فروش تسلیحات امریکا تحت تاثیر معاملات نظامی با عربستان شکست

جمعه ۲۶ خرداد – ۰۱:۴۱:۳۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد: فروش خارجی تسلیحات نظامی این کشور تحت تاثیر معاملات بزرگ با عربستان سعودی و ژاپن در زمینه جت های جنگنده از مرز ۵۰ میلیارد دلار فراتر رفته و رکورد فروش طی یک سال را شکسته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از برونمرزی ، ` آندرو شاپیرو ` دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی -نظامی دیروز ( پنجشنبه ) گفت ، امریکا همچنین امیدوار است که فروش تسلیحاتی خود به هند را که در حال حاضر سرگرم بررسی انجام یک معامله ۴ / ۱ میلیارد دلاری برای خرید ۲۲ فروند بالگرد آپاچی از واشنگتن است، تقویت کند.
وی در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران افزود : امروز من می توانم تایید کنم که برای فروش تسلیحات نظامی خارجی طی یک سال یک رکورد برجای مانده است. ما پیش از سال مالی ۲۰۱۲ که در ۳۰ سپتامبر پایان می یابد از مرز ۵۰ میلیارد دلار گذشته ایم .
فروش تسلیحات نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۱ میلادی ۳۰میلیارددلار بوده که بنو به خود یک رکورد محسوب می شد.
شاپیرو با اشاره به معامله ۴ / ۲۹ میلیارد دلاری با عربستان که فروش ۸۴ فروند جت جنگنده اف -۱۵ اس ای ساخت شرکت بویینگ و قطعات تقویت کننده ناوگان موجود اف -۱۵ این کشور را در بر می گرفت، افزود : بدیهی است که فروش تسلیحات به عربستان بسیار چشمگیر بود.
این مقام امریکایی افزود : آمار ارائه شده همچنین فروش جنگنده جوینت استرایک به ژاپن را به ارزش حدود ده میلیارد دلار شامل می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۵۱۳۴۱۳۱۴۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.