رکورد زنی بورس ؛‌ صعود دسته جمعی شاخص ها

۱۵م آذر ،

شاخص کل در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران با ۲۰۹ واحد افزایش به ۳۳ هزار و ۲۸۲ واحد رسید که رکوردی تازه محسوب می گردد.

به گزارش واحد مرکزی  خبر ،‌ ارزش روز بازار نیز به بیش از ۱۵۱ هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان بالغ شده است.
شاخص صنعت با ۲۲۰ واحد افزایش به ۲۸۲۳۹ واحد رسید و شاخص بازار اول  با ۱۷۳ واحد افزایش و بازار دوم با ۲۸۸ واحد افزایش به ارقام ۲۶۹۱۴ و ۵۰۴۸۲ واحد رسیده است.
امروز بیش از ۵۵۰ میلیون سهم به ارزش۱۷۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شده است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امسال ۹ رکورد را به ثبت رسانده است.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که بیانگر بازدهی سرمایه گذاران است، معاملات خود را در سال ۹۱ با افزایش ۳۷۴ واحدی آغاز کرد تا این متغیر مهم بازار سهام ارتفاع ۲۶ هزار واحد را بعد از حدود یک سال پس بگیرد.
دماسنج بازار سهام روز ۲۷ فروردین در پی نتایج مثبت نشست گروه ۱+۵ و ایران از مرز ۲۷ هزار واحد عبور کرد و رکورد ۲۷ هزار و ۲۸۱ واحد را به ثبت رساند اما فعالان بازار سرمایه بیش از پنج ماه انتظار کشیدند تا رکورد شاخص بورس تهران دوباره شکسته شود.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز چهارم مهر از مرز ۲۷ هزار و ۴۰۰ واحد گذشت و روز بعد قله ۲۸ هزار واحد را فتح کرد.

شاخص کل بورس تهران روز نهم مهر نیز وارد کانال ۲۹ هزار واحد شد و در طول دو هفته، چهار بار خط مقاومتی خود را شکست اما در نهایت از این کانال عبور کرد.
روند رکوردزنی های دماسنج بازار سهام روز سی ام مهر ادامه یافت به طوریکه شاخص کل در دقایق اولیه بازار با ۲۰۰ واحد افزایش از ارتفاع ۳۰ هزار واحد عبور کرد.
شاخص کل بازار سهام در آبان ماه امسال با فراز و نشیب های بسیاری روبرو شد به طوریکه روز ششم آبان ماه وارد کانال ۳۱ هزار واحد شد اما سه بار به کانال ۳۰ هزار واحد بازگشت و در نهایت در روز ۲۳ آبان از ارتفاع ۳۱ هزار واحد گذشت.
روند رو به رشد معاملات بورس اوراق بهادار تهران در آذر به سبب حاکم شدن جو روانی آرام، ثبات بازار ارز، افزایش قیمت های جهانی، ورود نقدینگی و رکود بازارهای موازی سرعت بیشتری به خود گرفت و شاخص کل بازار سهام روز هفتم آذر، رکورد ۳۲ هزار واحد را شکست و پس از سه روز کاری ارتفاع ۳۳ هزار واحد را فتح کرد تا رکورد تازهی در تاریخ ۴۶ ساله بورس تهران به ثبت برسد.
شاخص کل بورس تهران اوایل هفته هم به ۳۳ هزار ۱۳۳ واحد بالغ شده بود.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.