رکورد پرش آزاد شکسته شد، اولین انسانی که توانست از سرعت صوت سریعتر حرکت کند

Felix Baumgartner مردی است که با حمایت ردبول و یوتیوب با یک بالن به لبه اتمسفر زمین یعنی ارتفاع ۳۸ کیلومتری بالا رفته و از آنجا خود را به سمت زمین رها کند. او توانست این ماموریت را با موفقیت به پایان برساند و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. اما این کار یک رکورد دیگر را نیز به همراه خود ثبت کرد، جزئیات کامل را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

بیش از ۸ میلیون نفر پرش آزاد این انسان ماجراجو را بصورت زنده و از طریق یوتیوب دنبال کرده‌اند. پیش از این رکورد مشاهده ویدیو در یوتیوب مربوط به المپیک تابستانی لندن بود که چیزی در حدود ۵۰۰ هزار بار بازدید شده بود.

همچنین پیش از این رکورد پرارتفاع‌ترین پرش دنیا مربوط به Joseph Kittinger از ارتفاع ۱۰۲ هزار پایی (۳۱ کیلومتر) بود که در سال ۱۹۶۰ ثبت شده بود.

Felix Baumgartner توانست از سرعت صوت نیز سریعتر حرکت کند، او در ابتدای پرش در یک کپسول قرار داشت و پس از نزدیک شدن به زمین از کپسول به بیرون پرید و چتر خود را باز کرد. این پرش به دلایل مختلف از جمله سرعت زیاد باد به تعویق افتاد اما در نهایت دقایقی پیش با موفقیت انجام شد. جالب است بدانید که Felix گفته که هیتر کپسول که وظیفه واضح نگاه داشتن شیشه را داشته از کار افتاده است اما با این حال او از پرش اجتناب نکرده است.

گالری تصاویر مربوط به این پرش را در این Mashable و ویدیو مربوط به آن را در Gizmodo مشاهده کنید.


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.