رگولاتوری: مخابرات در واگذاری تلفن ثابت ۵میلیون شماره از تعهداتش عقب است

رگولاتوری: مخابرات در واگذاری تلفن ثابت ۵میلیون شماره از تعهداتش عقب است

براساس پروانه اعطا شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، مخابرات باید تا سال ۹۱ ،۳۲ میلیون شماره تلفن ثابت واگذار می‌کرد که در حال حاضر ۵ میلیون شماره از تعهداتش در واگذاری تلفن ثابت عقب است.
حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با تلنا با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران از تعهداتش در واگذاری تلفن ثابت عقب است گفت:طبق پروانه‌ای که در تاریخ ۸۷/۴/۲۹ به این شرکت داده شد،مخابرات ایران باید تا پایان سال ۹۱، ۳۰ میلیون تلفن ثابت واگذاری می‌کرد که این رقم در حال حاضر ۲۷ میلیون است.
رضوانی در ادامه با بیان اینکه مخابرات ایران در واگذاری تلفن ثابت ۵ میلیون از تعهداتش عقب است گفت:این تاخیر در تعهد از سوی رگولاتوری به شرکت مخابرات ایران اعلام و از آن‌ها برنامه توسعه تا پایان سال را درخواست کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای پروانه ( ۲۹ تیر ماه ۸۷) آمار اتصالی تلفن ثابت کشور ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره بود، گفت‌: بر‌اساس پروانه، شرکت مخابرات ایران موظف شده است در سال ۸۸، ۳ میلیون‌و ۷۰۰ شماره در سال ۸۹، ۳ میلیون و در سال ۹۰ ،۲ میلیون شماره و در سال ۹۱، ۲ میلیون شماره به این آمار اضافه کند و رقم واگذاری را به بیش از ۳۲ میلیون برساند که با توجه به آمار اتصالی‌ها در حال حاضر ۵ میلیون شماره از تعهدات سال گذشته خود عقب است.
رضوانی در ادامه گفت:در مکاتبات انجام شده با شرکت مخابرات ایران این شرکت اظهار می‌دارد با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته ظرفیت‌های جدید برای واگذاری ایجاد شده و تاخیر در تعهدات به علت اشباع بازار و نبود تقاضا است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار امیدواری‌کرد که با واگذاری‌های مسکن مهر این شرکت بتواند بخشی از تعهداتش را اجرایی کند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا خودداری مخابرات از سرمایه‌گذاری برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در برخی مناطق مخابراتی توجیه دارد یا خیر گفت:در صورتی که از تعهداتش عقب نباشد، شاید. اما در حال حاضر با توجه به عقب بودن از تعهداتش واگذاری و دایری خطوط تلفن ثابت با صرف زمان ۲ الی ۳ ماهه از سوی این شرکت، تخلف محسوب می‌شود.
بنابراین گزارش اخیرا شرکت مخابرات با این نگاه که سرمایه‌گذاری برای ایجاد ظرفیت در مراکز مخابراتی صرفه اقتصادی ندارد واگذاری به‌روز تلفن ثابت را از برنامه‌ حذف و واگذاری‌ها را منوط به جمع‌آوری تقاضای خط تلفن ثابت و رسیدن آن به تعداد معینی نموده است. تا آنجا که در برخی مراکز استان تهران و برخی از استان‌ها متقاضیان باید از زمان ارایه تقاضا تا دایری خط تلفن ثابت ۲ الی ۳ ماه در انتظار بمانند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.