ریزش ساختمان سه‌طبقه در جنوب پایتخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش بخشی از یک ساختمان سه‌ طبقه قدیمی در مجاورت محل گودبرداری یک ساختمان در حال ساخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید جلال ملکی در این‌باره گفت: وقوع این حادثه حوالی ساعت ۱۷:۳۰ دوشنبه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه ۸۵ و ۳۳ و گروه نجات ۵ را به محل حادثه واقع در سی‌متری جی اعزام کرد.

وی با بیان اینکه پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که یک ساختمان سه طبقه قدیمی در مجاورت یک زمین در حال گودبرداری ریزش کرده است، گفت: بنابر گفته اهالی محل، زنی سالخورده در این خانه مسکونی ساکن بوده که با توجه به اینکه خبری از وی نبوده، احتمال می‌رود که در زیر آوار گرفتار شده باشد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به انجام عملیات آتش‌نشانان برای یافتن پیرزن از زیر آوار، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز عملیات آتش‌نشانان برای یافتن این زن ادامه دارد.

به گفته ملکی علی‌رغم اینکه شواهد معتبری از محبوس‌شدن فردی در زیر آوار وجود ندارد، اما آتش‌نشانان هم‌اکنون تمام اقدامات خود را برای تجسس در زیر آوار به‌کار بسته‌اند.

وی همچنین در خصوص علت این حادثه نیز گفت: در حال حاضر نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد که این حادثه به دلیل گودبرداری غیراصولی رخ داده است، چرا که در برخی موارد نیز فرسوده بودن بنا سبب ریزش آن می‌شود در حالی که گودبرداری به درستی و طبق اصول انجام شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: کارشناسان آتش‌نشانی پس از اتمام عملیات، اقدامات خود برای یافتن علت حادثه را آغاز خواهند کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.