ریزش ۵۹ درصدی در تولید “خودروهای دوگانه سوز”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

انواع خودروهای سواری دوگانه سوز در کشور در مهر ماه سال جاری شاهد افت ۵۹ درصدی در تولید می باشند که براساس آن پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ایران خودرو خراسان بیشترین افت را از آن خود کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید سواری های دو گانه سوز در مهر ماه امسال افت ۵۹ در صدی را تجربه کردند که میزان تولید از ۱۲ هزار و ۱۰۵ دستگاه در مهر ماه سال ۹۱ به ۴۹۸۱ دستگاه در مهر ماه ۹۲ رسید.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، تولید پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ایران خودرو خراسان در مهر ماه امسال با بیشترین میزان کاهش، افت صد در صدی را تجربه کرد و تولیدش از ۱۶۲ دستگاه به صفر رسید و این در حالی است که تولید این خودرو در ایران خودرو مرکزی با افت ۹۹٫۴ درصدی میزان تولیدش از ۲۹۳۹ دستگاه در مهر ماه ۹۱ به ۱۷ دستگاه در مهر ماه ۹۲ رسید.

این گزارش ممتاز به نقل از حاکیست، میزان تولید سمند دوگانه سوز با افت ۵۲٫۷ درصدی از ۳۹۴۰ دستگاه به ۱۸۶۲ دستگاه و تولید پژو پارس با کاهش ۴۵٫۳ درصدی از ۱۷۱۷ دستگاه به ۹۴ دستگاه تقلیل یافت.

شایان ذکر است، میزان تولید خودروی نسیم و صبای دوگانه سوز با افت ۳۵٫۴ درصدی از ۳۳۴۷ دستگاه در مهر ماه سال ۹۱ به ۲۱۶۲ دستگاه در مهر ماه ۹۲ رسید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.