ریفلاکس ادرار نشانه عفونت در کودکان است

دکتر ‘محمدرضا صفری نژاد’ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگشت ادرار از مثانه به طرف بالا و به دستگاه ادراری فوقانی را ‘ریفلاکس ادراری’ می گویند و از آن جا که دستگاه ادراری مسئول دفع سموم و آب زیادی از بدن است، بنابراین در حالت ریفلاکس، سموم و آب زیادی به بدن برمی گردد. این برگشت ادرار می تواند موجب عفونت در بدن شود و عفونت ادراری را ایجاد کند.

به گفته وی از هر سه کودک مبتلا به عفونت ادراری یک نفر و از هر سه شیرخوار مبتلا به عفونت ادراری دو نفر دارای ریفلاکس ادراری هستند.

این متخصص کلیه در مورد درمان ریفلاکس ادراری گفت: بسیاری از ریفلاکس های ادراری خفیف با گذشت زمان و بزرگ شدن کودک برطرف می شود و بنابراین باید این کودکان تحت نظر پزشک باشند و در صورت لزوم درمان شوند تا آسیبی به کلیه ها وارد نشود.

به گفته وی هر قدر سن کودک کمتر و شدت ریفلاکس ادراری کمتر باشد، احتمال بهبود آن بیشتر است.صفری نژاد خاطرنشان کرد که کودکان مبتلا به ریفلاکس باید آنتی بیوتیک مصرف کنند و اگر در شرایطی درمان با آنتی بیوتیک بی نتیجه باشد ، کودک دچار عفونت ادراری می شود و در نتیجه کلیه ها آسیب می بیند که در این صورت نیاز به جراحی است.


جدیدترین مقاله های بهداشت و سلامت

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امید:

    با سلام
    کودکی که برگشت ادرای دارد جهت کنترل برای آزمایش با ید انتی بیوتیک ار ۲۴ساعت نداد
    این یک سوالی است که نظر پزشکها مختلف است ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.