ریو فردیناند از تیم ملی انگلیس خط خورد

به گزارش رسانه های انگلیس، علت این تصمیم آماده نبودن فردیناند عنوان شده است. قرار است اسامی ۲۳ بازیکن تیم ملی انگلیس امروز بعدازظهر اعلام شود.

گفته می شود ‘ جان تری’ مدافع چلسی که از ماه فوریه تاکنون دو بار بازوبند کاپیتانی را از دست داده در میان بازیکنان دعوت شده به تیم ملی است.

فردیناند، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس در سال های اخیر با مشکلات زیادی روبرو بوده ولی به رغم همه آنها در ۳۰ بازی در فصل جاری برای منچستریونایتد به میدان رفته است.

با این حال ‘ سر الکس فرگوسن’ چند روز پیش گفت تیم انگلیس باید هر چهار روز یک دیدار داشته باشد و ریو نمی تواند این کار را انجام دهد.

وضع فردیناند همچنین به سبب نزاعی که با ‘ جان تری’ داشته ، قدری پیچیده تر شده است.

تری در ماه فوریه بازوبند کاپیتانی را از دست داد آن هم به اتهام به کار بردن الفاظ نژادپرستانه علیه ‘ آنتون’ برادر ریو فردیناند. او این اتهام را رد کرده ولی قرار است تا دو ماه دیگر دادگاه برای رسیدگی به اتهام او تشکیل جلسه دهد.

‘فابیو کاپلو’ سرمربی سابق تیم ملی انگلیس آشکارا از تصمیم اتحادیه فوتبال این کشور برای گرفتن بازوبند کاپیتانی جان تری انتقاد کرد و در دفاع از این بازیکن از سمت خود استعفا داد.

فردیناند تاکنون در هیچ مسابقه جام ملت های اروپا بازی نکرده است . او نخستین بار در سال ۱۹۹۷ به تیم ملی انگلیس آمد و از آن زمان تاکنون ۸۱ بازی برای این تیم انجام داده است. او در فوریه ۲۰۱۰ پس از آنکه بازوبند کاپیتانی از تری گرفته شد، برای نخستین بار کاپیتان تیم ملی انگلیس شد.

پس از آن مدافع منچستریونایتد دچار مصدومیت شد و مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی را از دست داد.

نخستین بازی انگلیس در مسابقات یورو ۲۰۱۲ روز ۱۱ ژوئن ( ۲۲ خرداد) مقابل فرانسه خواهد بود و پس از آن با سوئد و اوکراین روبرو خواهد شد.

۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۹۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.