ریچارد گیر نماد طلایی جشنواره فیلم زوریخ شد

به گزارش خبرآنلاین، ریچارد گیر در این دوره جشنواره زوریخ جایزه نماد طلایی یک عمر دستاورد را دریافت می‌کند.
 

برگزارکنندگان جشنواره این جایزه را روز ۲۳ سپتامبر (۲ مهر) در مراسمی در سینما کورسو شهر زوریخ به بازیگر ۶۳ ساله آمریکایی اعطاء می‌کنند. همان روز «آربیتراژ» تازه‌ترین فیلم گیر در جشنواره به نمایش درمی‌آید.
 

تریلر مالی «آربیتراژ» را نیکلاس جارکی کارگردانی کرده و گیر در آن نقش یک تاجر آمریکایی ۶۰ ساله را بازی می‌کند که در کارش به مشکل خورده و سعی دارد پیش از آنکه کلاه‌برداری‌اش رو شود، امپراتوری تجاری خود را به یک بانک مهم بفروشد، اما یک اشتباه غیرمنتظره و خونین او را مجبور می‌کند نامحتمل‌ترین کار را انجام بدهد.

سوزان ساراندون، بریت مارلینگ و تیم راث دیگر بازیگران «آربیتراژ» هستند که فیلم افتتاحیه شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین هم هست.
 

ریچارد گیر برای فیلم‌های «یک افسر و یک آقا»، «زن زیبا» و «شیکاگو» نامزد جایزه گلدن گلوب بوده و برای فیلم آخر این جایزه را گرفته است.

«روزهای بهشت»، «ژیگولو آمریکایی»، «از نفس افتاده»، «کاتن کلاب»، «قدرت»، «سامرزبی»، «ترس اصلی»، «شغال»، «عروس فراری»، «پاییز در نیویورک»، «دکتر ت و زنان»، «پیش‌گویی‌های مرد شاهپرکی» «بی‌وفا»، «برقصیم» و «آملیا» از دیگر فیلم‌های این بازیگر اهل فیلادلفیا است.
 

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ ۲۰ تا ۳۰ سپتامبر (۳۰ شهریور تا ۹ مهر) در سوییس برگزار می‌شود.
 

«وحشی‌ها» به کارگردانی الیور استون فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره است و جان تراولتا یکی از بازیگران این فیلم جایزه چشم طلایی یک عمر دستاورد جشنواره را دریافت خواهد کرد. 

برگزارکنندگان جشنواره زوریخ همچنین با اعطاء جایزه چشم طلایی یک عمر دستاورد از جری واینتروب تهیه‌کننده پیشکسوت تقدیر خواهند کرد که فیلم‌هایی مانند «یازده یار اوشن» و مجموعه سینمایی «کاراته کید» را در کارنامه دارد.

فرانک دارابونت رئیس داوران بخش بین‌الملل جشنواره زوریخ ۲۰۱۲ است.
 

هالیوود ریپورتر / ۲۲ اوت / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.