رییس‌جمهوری ایتالیا: برگزاری انتخابات نباید به تعویق بیفتد

۲۸م آذر ،

رییس‌جمهوری ایتالیا نسبت به هر نوع به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی در این کشور اخطار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جورجیو ناپولیتانو، رییس‌جمهوری ایتالیا با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام کرد: جلوگیری از هر نوع به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات مطابق با منافع کشور است.

وی در ادامه برگزاری به‌ موقع انتخابات پارلمانی را امری ضروری برای جلوگیری از افزایش عدم اطمینان نسبت به نهادهای دولتی در میان مردم دانست.

رییس‌جمهوری ایتالیا خاطرنشان کرد که امیدوار است فعالیت کمپین‌های انتخاباتی، بیش از حد به طول نیانجامد.

تا کنون تاریخ دقیق برگزاری انتخابات مشخص نشده است اما انتظار می‌رود انتخابات پارلمانی در ایتالیا اواسط ماه فوریه برگزار شود.

پیش از این، رییس‌جمهوری ایتالیا اعلام کرده بود، هر کسی که بتواند پس از انتخابات پارلمانی در این کشور سمت نخست وزیری را به دست آورد باید به دنبال اعمال اصلاحات اقتصادی اساسی باشد.

وی در یک سخنرانی که با حضور بعضی از مقام‌های عالی‌رتبه این کشور از جمله ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا صورت گرفت، گفت: پنچ سال زمان برای دولت آینده ایتالیا کافی است تا بتواند اصلاحات لازم را در زمینه سیستم اقتصادی کشور به عمل آورد.

رییس‌جمهوری ایتالیا در ادامه خاطرنشان کرد: نسبت به این مساله بسیار ناخرسند و نگرانم که احزاب سیاسی ایتالیا هنوز یاد نگرفته‌اند مطابق با منافع کشورشان با یکدیگر سازش‌ داشته باشند.

ناپولیتانو گفت که انتظار دارد هر یک از احزاب برای انتخابات پیش‌رو برنامه خود را به طور شفاف اعلام کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.